belonen met snoep

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:48

Ik voer praktisch nooit wat uit de hand, en paardensnoepjesfabrikanten zullen niet rijk van me worden.... Ik beloon uitsluitend met stem en hand, maar niet met voer. Ook als ze na hard werken wat extra's krijgen, muesli of wortels, dan geef ik het in de voerbak. Als je onze paarden wat lekkers voor de neus houdt, happen ze niet maar gaan ze meteen met de neus in de bak. Ze ruiken immers wat lekkers, en daar zit het altijd in....
Reden hiervoor is dat ik echt de pest heb aan schooiende en happende paarden.

De enige uitzondering die ik maak is voor bange en/of jonge paarden, dan heb ik altijd een paar brokjes in m'n zak. Maar ook dan blijft het beperkt tot een paar biksjes of plakjes wortel. Bijvoorbeeld bij een bang paard waarmee ik toch tot een join-up kom, geef ik wel eens een brokje als beloning, omdat dan ook vaak aanraking nog niet echt als beloning gezien wordt. Wel altijd in combinatie met stem trouwens.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:16

Waarom zou je dure paardensnoepjes kopen waar ook nog eens gruwelijk veel suiker in zit? Stop gewoon wat brokjes in je zak; die vindt je paard net zo lekker als snoepjes hoor! Of plakjes wortel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie