hoe krijg ik een ontspannen goed lopene pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:00

Les is toch wel erg belangrijk.

Anders zou ik proberen met een langere teugel te rijden en kijken of hij het bit op wil zoeken, dus met zijn hoofd omlaaggaat.

En zelf ook rustig zitten en je pony niet hinderen in zijn bewegingen, dus niet doorzitten. En ook niet zonder zadel rijden Knipoog

En ik zou wat minder rijden en wat meer gaan longeren, desnoods met een pessoa (niet te strak natuurlijk).

Ik hoop dat het gaat lukken.


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:15

Anders longeree je hem eerst een weekje om te kijken of het lukt om zich te ontspannen en als dat goed gaat ga je om de dag erop. Dus de ene dag longeren en de andere dag rijden.


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:38

Longeren totdat je paard even lekker ontspannen heeft gelopen. Als ze gaat ontspannen, kost dat veel energie voor haar. Dan moet ze haar achterhand eronder gaan zetten. Zelf hou ik altijd aan 5 min instappen ene kant, 5 min instappen andere kant. En dan nog 10 a 15 min per kant draven en klein stukje galopperen. Als het goed gaat wat korter dan als ze vervelend is. Maar dat zie je het best op dat moment zelf. Zodra ze even lekker ontspannen heeft gelopen dan lekker belonen en klaar en zo opbouwen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers