Paard zit links vast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Paard zit links vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 10:47

Hoihoi!

Ik heb met mijn paard het probleem dat ze links heel erg vast zit. Als we bijvoorbeeld een buitenrit rijden loopt ze bijna de hele tijd met haar hoofd naar rechts gericht, en in de bak vindt ze het vervelend om op de linkerhand te lopen. Nou weet ik al wel dat ik vooral veel voltes en buigingen moet maken op de linkerhand, maar zijn er ook oefeningen die ik met haar op de grond of aan de longe kan doen om haar wat soepelder en rechter te maken?

Alvast bedankt!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:18

Als Kia op de linkerhand geen stelling (of moeilijk) naar binnen wil geven, zit ze rechts vast. Zo is het mij geleerd, probeer zelf maar eens je hoofd naar links en rechts te buigen, je voelt het juist aan de andere kant. Daarom zal ze buiten waarschijnlijk ook naar rechts kijken om de rechterkant te ontlasten.

Veel voltes op de linkerhand met (overdreven) stelling naar binnen idd.
Aan de longe kan je haar bv alleen aan de linkerkant bijzetten zodat ze wel moet inbuigen.

Met grondoefeningen ben ik helemaal niet thuis, dus daar kan ik je niet in adviseren.

Succes.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:26

Buitenzorg schreef:
Als Kia op de linkerhand geen stelling (of moeilijk) naar binnen wil geven, zit ze rechts vast. Zo is het mij geleerd, probeer zelf maar eens je hoofd naar links en rechts te buigen, je voelt het juist aan de andere kant. Daarom zal ze buiten waarschijnlijk ook naar rechts kijken om de rechterkant te ontlasten.

Veel voltes op de linkerhand met (overdreven) stelling naar binnen idd.
Aan de longe kan je haar bv alleen aan de linkerkant bijzetten zodat ze wel moet inbuigen.

Met grondoefeningen ben ik helemaal niet thuis, dus daar kan ik je niet in adviseren.

Succes.


je haalt me de woorden uit de mond Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:58


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:55

De bedoeling is dat je de rechter rug spier die nu kort en taal is, langer en soepeler te maken.
Enkele grond oefeningen zijn het hoofd opzij VRAGEN. Dit doe je door het paard met een wortel of iets anders eerst richting schouder te lokken en verder heup en hoef enz.

Ik ben niet voor overdreve stelling vragen. Ronding in het hele lichaam vragen door een wending in te rijden als het waren. Dus binnenbeen en met buitenteugel naar links rijden. zo ook naar rechts en zo enkele keren achter elkaar.

Aan de longe longe links aan het halster vast knippen en met kleine rukjes hem zachtjes naar binnen vragen. Niet trekken want dan trekt hij terug of gooit zijn schouder er uit. Deze kant volte vergroten en verkleinen.

PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:15

en dan wil ik nog toevoegen:

als dit alles niet helpt, laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft. deze kan je adviseren om meschien naar een paardentherapeut te gaan om je pard los te laten "kraken", hem los te krijgen mbv accupunctuur of door hem te masseren.
dit is wel pas als laatste poging Lachen

ik hoop dat het gewoon tuis lukt met hem losser krijgen
meschien kun je hem longeren met bijzet en dan linksom de longe niet aan het bit, maar door de binnenste bitring naar de singel laten gaan. hierdoor krijg je meer druk aan de binneteugel en zal je paard die kant buigen die jij wil.

succes!!!