tips voor kijkerig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djerba
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Enschede

tips voor kijkerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:21

Ik heb een probleem met de merrie die ik momenteel rijd. Ze is erg kijkerig. Ik heb het idee dat ze mij gewoon de gek aan steekt want ineens ziet ze wat (een grassprietje ofzo Boos! . En vervolgens springt ze een meter op zij of ze gaat ineens op de rem.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:23

Haha, best herkenbaar Haha!

Denk indd ook dat ze zich aanstelt.
Wat ik doe is er gewoon geen aandacht aan besteden en haar goed voorwaarts en actief houden. Zodat ze haar aandacht wel bij mij moet houden en geen tijd heeft om rare fratsen uit te halen Lachen
Dat werkt prima. Zelf niet bang zijn is wel heel belangrijk!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:29

Aan het werk met dr blijven Lachen
gewoon beetje oefenen met dingen waar ze moeite mee heeft zodat ze haar aandacht bij JOU houdt en niet bij de omgeving.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:31

Vooral goed voorwaarts blijven rijden en daarbij heel veel figuren rijden. Probeer geen één rondje zonder oefening te rijden. Zo moet het paard wel op jou letten. Daarbij kun je ook nog veel schakelen. Houd hem dus goed aan het werk, dan lijkt het mij dat ie haast geen kans krijgt om gek te doen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:34

O ja, zoals Georgettte al zegt, veel figuren rijden en veel schakelen indd, was ik vergeten te vermelden (zo af en toe...).
Dan heeft ze indd bijna geen kans om andere dingen uit te halen.
Sowieso is veel afwisseling in het werk belangrijk om ze goed bij de les te houden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:36

Goed aan het werk zetten zodat ze geen tijd heeft om aan andere dingen te denken! Helpt bij Tosca ook! Bij het inrijden zet ik haar al aan het werk en vervolgens geen problemen. Rijd ik haar in met een los teugeltje dan blijven de bakmonsters ons achtervolgen Haha!

Djerba
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:49

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik probeer wel om haar voorwaarts te rijden maar op zo,n moment is ze me vaak te snel af.
Het is inderdaad een goed idee om veel figuren te rijden maar dan heb ik soms weer moeite om haar voorwaarts te houden. .

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:01

Marwszjeuh schreef:
Aan het werk met dr blijven Lachen
gewoon beetje oefenen met dingen waar ze moeite mee heeft zodat ze haar aandacht bij JOU houdt en niet bij de omgeving.



ja precies, dat doe ik dus ook, gewoon goed door rijden en de concentratie bij jou houden. Vaak zie je het wel aan ze of ze op jou letten of op iets heeel anders! haha Knipoog

succes in ieder geval, bij mij gaat het al beter *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:03

Het zelf niet zien lost ongeveer 80% van het probleem op Haha! Haha! Haha!

Niet op je omgeving letten, alleen op je paard.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:29

gewoon doorrijden, aanleuning aande buitenteugel en binnen been erbij gewoondoen of er niks aan de hand is Lachen aan het werk blijven dus

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:00

ja herkenbaar hoor!ik rijd hem ook gewoon voorwaards en veel figuren.en als ik buiten ben dan ga ik{als er geen auto aan komt}ook voor het been wijken of zigzaggent door de bomen.gewoon een beetje dingen doen.laatst kwam er een aanhager met auto bij de bak langs en daar is ie normaal nooit bang van.maar hij ging er wel even vantussen.maar ik deed net of er niks geks was en heb niet gereageerd.ik heb hem gewoon door laten galoperen en toen hij weer terug viel hup opnieuw in galop.dan denk hij .oja niks aan de hand

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:42

heeeeel ger herkenbaar, bij mij staat er dan bijv. een pion die er al heel lang staat langs de kant, en dan vind hij hem 9 van de 10 keer niet eng en dan opeens is dat ding helemaal doodeng en wil hij er niet meer langs, ik hou dan altijd goed mijn been eraan en probeer idd veel overgangen en figuren te rijden, gewoon goed aan het werk houden dat hij zijn aandacht bij jou heeft en bij niks anders Knipoog veel succes!