met een gogue rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sa777
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: belgie - brussel

met een gogue rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 13:58

Hey iedereen,

Ik zal jullie in het kort mijn heel verhaal proberen te vertellen. Door een beenbreuk heb ik bijna een jaar met mijn paardje niet gereden.
Nu rij ik al terug 6 maanden maar ik slaag er maar niet in om zoals vroeger te rijden.

Zodra ik wat dressuuroefeningen wil gaan rijden (schouderbinnenwaarts, wijken, enz...) of een beetje lager wil krijgen begint ie tegen te pruttelen in de mond. Ik probeer nochtans zo zacht mogelijk te zijn in de mond (mijn teugels hangen bijna!). Ik geef ook genoeg benen (ik weet het wel, aan de teugel rijden, dat doe je niet alleen met de handen).
Vroeger ging dat wel maar nu doet ie telkens zijn kop naar omhoog en dan geraak ik aan niets meer.

Mijn instructrice (die nochtans tegen bijzetteugels is net zoals ik) raadde mij aan om misschien met een gogue te rijden (welteverstaan helemaal niet aangespannen, gewoon op het laatste gaatje, alleen om te vermijden dat ie zo met zijn kop in de lucht trekt).
Ik heb totaal geen ervaring met dit bijzetteugel. Wat denken jullie ervan?
Goed of slecht idee?


sa777
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: belgie - brussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 17:06

Bedankt voor het antwoord guanacotje! Lachen

Ik wou gewoon eens jullie gedacht horen. Want een andere instructrice sprak me van een slofteugel te gebruiken maar dat vond ik echter niet zo'n goed idee (ik zou te bang zijn iets verkeerd te doen en alles verknoeien). Verward Die andere instructrice die is tegen bijzetteugels in het algemeen dus daar vertrouw ik al meer over.

Maar ja andere gedachten is ook altijd leuk!
*LOL*

sa777
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: belgie - brussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 16:29

Bedankt voor jullie antwoorden Lachen
Ik heb al zoveel gehoord over de gogue: voor en nadelen dat ik niet zo goed wist of ik naar mijn instructrice moest luisteren.
Tuurlijk weet ze van wat ze spreekt maar iedereen kan natuurlijk fout zijn.


sa777
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: belgie - brussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 08:34

bedankt voor al jullie reakties, ik zie dat jullie niet met elkaar eens zijn!

Ik heb er dus gisteren een te leen gekregen en getest tijdens mijn les.
Mijn instructrice heeft hem heel los geregeld. Ik was dus echt wel gerust gesteld dat ie niet vast zat. Hij kon nog lekker zijn hoofd relaxed en normaal houden. Hij kon hem alleen niet helemaal omhoog zetten (bij omhoog bedoel ik te hoog dus niet in een natuurlijke houding).

En ik moet zeggen het hielp wel. Het is nu te zien of dat ook gaat helpen eens de gogue er terug af is? Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Fly_high, juval, LV19952, marion82, Melzazu, xxPaige en 12 bezoekers