Naar binnen komen met longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Naar binnen komen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 18:11

Als ik Dribbel longeer lukt het hem niet echt (of lukt het mij niet hem daar te houden) om netjes zn rondjes te lopen. Hij valt vaak toch even naar binnen, . Best irritant, maar hoe los ik dit op?

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 18:21

je bedoelt dat hij zn rondje steeds kleiner maakt? (of met zn lichaam naar binnenvalt?)
Als het dat is (dat eerste) dan heb ik dat ook vaak meegemaakt, wat ik daaraan doe is zeg mijn longeerzweep richting het schouderblad brengen, zo drijf ik hem dan weer naar buiten! Misschien kan je dat proberen!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 21:14

Esmee schreef:
mijn longeerzweep richting het schouderblad brengen


Ja zo doe ik dat ook altijd. Bij Nico hoef je alleen je rechterhand (zonder zweep) naar hem toe te brengen en hij gaat al weer "naar buiten" lopen

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 21:48

Idd, longeerzweep (geleidelijk = rustig) richting schouderblad brengen, werkt prima
Zo 'jaag' je m als t ware naar buiten.

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 01:00

Als je paard zeer ernstig naar binnen valt zullen de tips die hierboven gegeven zijn niet voldoende helpen. Het beste resultaat kun je in dit geval bereiken met een dubbele longe. Als je hier geen ervaring mee hebt laat je je best wel begeleiden door iemand die hier meer verstand van heeft.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 12:38

Als extraatje kun je nog met je eigen houding werken: een 'actieve opvallende stap' naar de pony toe, richting schouder/voorbenen, helpt soms om hem naar buiten toe te 'jagen'.
Daarbij flink jezelf breed maken en overeind staan, een beetje dreigend kijken hihi.
Als je hem daarbij zelfs aanraakt met de zweep (lichtjes), veroorzaakt dit natuurlijk een schrikreactie naar buiten en naar voren, maar dat-ie bijv. ineens te hard gaat is niet erg, eerst ff weer 'het goede rondje lopen' en als hij op de goeie plek loopt kun je hem altijd weer terug nemen.
Dus niet straffen als hij harder gaat, maar gewoon weer rustig terug naar het tempo dat je eerder had.
Zolang hij eerst maar doorkrijgt dat 'naar binnen komen tijdens het werk' niet in jouw woordenboek staat... *LOL*
Sterkte!