Oefeningen voor de ruiter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Oefeningen voor de ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 22:31

Ik weet dat ik te weinig drijf, maar op een gegeven moment kán ik niet meer. Ik merk dat ik té snel moe ben.
Zijn er oefeningen die jullie doen om wat sterker te worden, of moet ik iets consequenter zijn en met zweep rijden zodat mijn benen niet helemaal dood gaan?

Groetjes Jocelyn

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:48

consequent rijden. Harder = been, langzamer is ophouding met je zit + weerstandbiedende hand. Je paard moet zelf het tempo onderhouden. Als ie niet reageert op je been geeft je even een vinnig tikje met de zweep. In het begin van je losrijden veel kleine tempowisselingen meenemen, daar worden ze ook lekker aan het been van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:04

Het gaat er niet om hoeveel been je geeft [kracht] maar wel wanneer en hoe snel [timing en consequent zijn]!
Gisster ben ik in Nijmegen geweest en de ruiters zien er niet bepaald uit als spierbundels Lachen

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:23

Hoewel je eigenlijk niet veel kracht nodig moet hebben om te rijden is het verstandig toch wat conditie op te bouwen hoor. Als ik alleen maar rijd, en geen andere dingen doe ben ik ook uitgeteld na een uurtje. Om specifiek je spieren te trainen kan je wel oefeningen doen, maar als je snel moe bent kan je misschien beter iets aan je algehele conditie doen (zwemmen, hardlopen, pak een keer de trap extra, fietsen).

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:17

JIJ moet niet moe worden.. et paard moet et werk doen!
Dus probeer zo stil mogelijk te zitten en niet constant te drijven! Heel consequent zijn, been is voorwaarts, daarna been stil laten hangen.. zodra hij/zij terug komt in tempo, been en hij/zij moet gelijk voorwaarts zijn!
Ik denk dat de basis hier wederom belangrijk is!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 17:58

Ik dacht al dat ik iets consequenter moest zijn ja, maar ik voel dat ik ook te veel op mijn hand wil rijden, iemand nog tips om dat af te leren?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:00

krijg je ook les? Want ik denk dat je beter iemand langs de kant kunt hebben die je er constant op wijst.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 18:14

ik heb les, maar 2 keer in de maand