vraag over het longeren en over het hangen aan het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

vraag over het longeren en over het hangen aan het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 20:26

Bij mystery gaat echt alles helemaal top behalve het longeren.

Het zal wel aan mijn liggen, dat ik het niet goed aan pak. maar kan iemand mij duidelijke tips geven hoe ik moet beginnen, mystery is nog groen. gewoon bij het begin af aan. ik heb hulp van iemand (als ik het nodig heb dus dat is geen probleem) Maar ik ben gewoon bang dat ik het verkloot. (als ik het op de verkeerde manier doe

ik heb al vaak geoefend met het hangen aan het zadel dat ging goed vandaag heeft mijn vriendin hem vast gehouden en ben ik er op geklomen en heb ik er even op gezeten vond hij helemaal niet erg. Maar toen iemand vroeg hoever ik was met hem zij ik dat ik had gehangen aan het zadel al meerdere keren, toen zei ze dat is helemaal niet goed voor die jongen pony hij is 3,5 bijna 4. je moet met een zak met stro oefenen en die er op zetten (op het zadel) ik vond het allemaal lekker vaag. maar heeft iemand hier ervaaring mee???????

please wie wil mijn vragen beantwoorden

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:18

Zak stro.. Oplossing voor watjes..
Ga er zelf overheen hangen en doe et zelf. Jij kunt jezelf nog onder controle houden en je hebt meer over jezelf te vertellend an zo'n zak stro. Ik denk dus ook dat je niet moet gaan klote met een zak stro omdat zoveel paarden banger zijn voor die zak dan voor een mensn op hun rug. Ik heb nog nooit gewerkt met een zak stro en ik ben et neit van plan ook, vind et gewoon nergens op slaan.
En dat je met 3,5 er nog niet mee aan de gang kunt.. tjonge jonge, wat voor mens heb je wel niet gesproken?

Als je al niet zeker van jezelf ben, ben je niet de aangewezen persoon om die pony aan te rijden, laat dit doen door iemand met verstand van zaken en niet door een of ander vaag figuur. Maarja, is mijn mening...

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 13:25

kijk dat vond ik dus ook, Ja zei ze het gewicht is in 1x te zwaar zou zijn (ik vond het dus raar) maar van die zak dat leek me geen goed idee omdat als die zak er afvalt, hij gelijk schikt.

voor het longeren heb ik nu iemand gevonden die me de eerste bassis wil gaan leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 14:32

Het is meestal niet alleen het gewicht waar een paard bang van is maar dat er hoog boven zich iemand zit/beweegt.
Ga maar na bij een paard is er bijna niets levends groter dan hemzelf dus zijn ze daar bang van.

Maar ik als je niet precies weet wat je doet kun je toch beter hulp vragen van iemand die al heel vaak paarden zadelmak gemaakt heeft.
Je kunt er misschien dan wel op zitten ,maar dan begint het eigenlijk pas.