Wijken voor het been lukt niet.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Wijken voor het been lukt niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 12:35

Gisteravond had ik les, dressuur. Ging allemaal hartstikke goed, behalve het wijken voor het been. Ze loopt gewoon steeds over het schouder weg. Hoe ik haar ook eerst recht stel, hoe ik mijn buitenteugel en binnenteugel, en binnenbeen en buitenbeen er ook bijhoudt (moeilijk uit te leggen Tong uitsteken ), het lukt niet..
Ze loopt gewoon steeds over het schouder weg, of we steken gewoon recht over (maakt niet uit of ik haar dan eerst weer rechtstel of niet).. Mijn instructrice, ik heb één keer in de week les een uur, heeft ook al van alles geprobeerd, maar het wil gewoon niet.. Waarschijnlijk zijn Amethyst en ik dus gewoon hulpeloos in wijken Schijnheilig
Maar goed, misschien dat iemand hier tips heeft voor het verbeteren van het wijken? Ze is verder goed aan de hulpen en de rest van de oefeningen gaan perfect behalve dit.
Ik heb er verder geen haast mee, maar het zou fijn zijn als het een keer lukt Haha!
Ik snap namelijk ook niet helemaal waardoor dit zou kunnen komen. Wijken hoort op zich niet zo moeilijk te zijn. Het is eigenlijk wijken voor de druk, voor je been dus.. Ik snap dan dus niet waarom ze dit niet doet. Misschien heeft het er niks mee te maken (heb niet zo'n 'dressuurknobbel' Knipoog ), maar waarom kan ik haar dan wel op mijn zit en met mijn benen door de bak sturen zonder teugels?
En ik denk toch niet dat ze het niet zo kunnen..
Het zal wel tussen de oren zitten (van mij waars.), maar toch.. Haha!



Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 15:16

Sjimmy: daar kan je wel eens de oorzaak gevonden hebben
Want ik gebruik mijn zitbeenknobbels dus niet tijdens het wijken..
Ik zal het morgen eens in de praktijk brengen Lachen

luxx: Ze is wel soepel genoeg, want het is echt een stuk elastiek af en toe... Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 17:03

Zou ook kunnen, Tempus Lachen
Ik ga morgen gewoon alles uitproberen, en wil het nog steeds niet (wat ik eik niet verwacht), dan ach, de wereld vergaat niet als wijken niet lukt Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 19:59

Oke ik zou vertellen hoe het ging Bloos Vanmorgen vroeg paardgereden.
Beetje dressuur voor mezelf. En Sjimmy: je had helemaal gelijk Het werkte (voelde net alsof ik het Ei van Columbus had uitgevonden Haha! )..
We wijkten, oke, nog niet helemaal perfect, maar dat had ik ook niet verwacht na de eerste keer goed! Het waren een paar pasjes, maar ze (nu ja, eigenlijk ik Bloos ) deed het correct

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 10:48

Indd, ik had ook absoluut niet meer verwacht. Ben nadat ze het wijken goed deed ook direct gestopt daarmee en heb nog even ontspannen gereden.
Ach ja, we komen er wel Tong uitsteken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 11:32

Fellor schreef:
Mag ik even vragen hoe jij je paard uberhaupt verzameld en in stelling krijgt e.d zonder je zit te gebruiken Verward

Nou, het punt is, is dat ik mijn zit wel gebruik bij stelling e.d., maar bij het wijken niet.
Heel stom misschien, maar het is wel zo.. Ik weet ook niet hoe dat komt, ik heb namelijk nog wel eens de neiging om juist te veel of te weinig te doen. En bij het wijken doe ik dus net te weinig.
Stelling en dergelijke gaat dus ook perfect, behalve dit Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 55 bezoekers