Aanspringen rechtergalop aan de longe trainen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Aanspringen rechtergalop aan de longe trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 12:37

Bolivia heeft problemen met het aanspringen in de rechtergalop. Hoe kan ik dit trainen aan de longe? Ze springt gewoon aan in de linkergalop. onder het zadel vindt ze het ook moeilijk maar daar is het makkelijker (nou ja) te corrigeren dan aan de longe.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 12:57

hoi, je kan proberen om haar op een kleine volte te houden aan de longe. en misschien bijzetten dat ze maximale stelling naar binnen heeft.
of eventueel met de dubbele longe, dan kan je ook de stelling naar binnen houden en dan langzaam meer touw geven.
en als ze fout springt gelijk consequent terugnemen, heel vlug. en als ze goed zit gelijk flink laten galopperen, dus gelijk tien minuten door galopperen.
en niet dus als ze goed zit terugnemen en weer proberen. als ze het een keer doet heb je je de doel bereikt en probeer je het morgen weer.
en niet stoppen voordat ze het goed doet.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 13:04

Hoi Manon,

Wat je kan proberen is tijdens het longeren (dit kan trouwens ook tijdens het rijden) een balkje neerleggen. Vaak als je het paard laat aanspringen voor het balkje, springen ze 9 van de 10x goed aan. Waar je ook op moet letten is dat het hoofd ook wat naar binnen kijkt. Mijn paard heeft hier ook last van gehad, maar door oefeningen te doen met longeren en rijden door een balkje neer te leggen is het na een paar keer oefenenen helemaal verholpen.

Groetjes,

Eva

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 16:42

Mijn paard had er ook heel veel moeite mee.

Ik laat hem nu vanuit stap aangaloperen. Is in het begin heel moeilijk, maar als je paardje goed naar je commando's tijdens het longeren luistert moet het lukken.

Meestal springt hij dan meteen goed aan.
Je kan natuurlijk ook eerst oefenen op de kant waarin hij wel goed aanspringt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt