Plakken bij buurpaardjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Plakken bij buurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 17:59

Om bij de bak te komen waar ik Fleurtje vaak in losgooi (we werken daar nooit, is alleen om even de beentjes te strekken) moeten we langs een paar andere paarden. Ze stond daar altijd al een beetje te dralen en snuffelen, maar sinds ik van vakantie terug ben komen we er gewoon NIET langs.
Ze staat daar rustig 45 mins om zich heen te kijken.. uiteindelijk ben ik het zat en breng ik haar weer terug naar stal, maar goed, dan is ze dus niet los geweest!
Op andere plekken hebben we geen problemen. Ze staat stil, stapt en draaft als ik het zeg, alleen bij de verdomde paarden is ze niet weg te slepen (alleen na een tijdje dus weer richting huis, niet richting de bak)

Heeft iemand een idee hoe ik haar gewoon kan leren er netjes langs te lopen? Even stilstaan vind ik geen probleem, maar zo is het ook niet leuk meer.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-02 20:16

Bedankt voor het meedenken Lachen

Ik snap ook niet zo goed waarom ze niet naar de bak wil.. als ik als paardje mocht kiezen had ik veel liever mijn beentjes willen strekken dan weer in de stal staan, maar een uurtje bij de buren staan is blijkbaar aantrekkelijker Tong uitsteken

Vandaag had ik hulp aangezien een zweepje echt niet werkt. Mevrouw heeft geen flauw idee wat ik daarmee bedoel Schijnheilig Hij heeft haar met een halstertouw een flinke mep verkocht (waar ik het niet echt mee eens ben) maar als ik nu mijn stem verhef en het touw optil loopt ze heel netjes mee. Meteen dus 3x langs de lastige plek gelopen, en nu maar hopen dat ze het morgen nog weet Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Plakken bij buurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-02 01:42

batje schreef:
maar sinds ik van vakantie terug ben komen we er gewoon NIET langs.


het is dus iets wat ze tijdens mijn vakantie heeft bedacht.. waarschijnlijk toen ze met mijn vader liep..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 36 bezoekers