gevoel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 20:03

hm ik heb altijd het gevoel alsof ik erg voorover zit, of dat zo is weet ik niet dat weten alleen de bokkers die mij hebben zien rijden, maar stel dat is zo hoe kan ik dat verhelpen? (moet ik wel eerst op een paard zitten *LOL*)

gillian

Berichten: 4419
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 20:07

wat helpt is je moet gaan zitten(op je paard natuurlijk) of dat je opgetild wordt onder je armen(oksels zeg maar), voor je uit kijken. Verward
klinkt raar maar bij mij werkt het wel!!
toedeledoki
gillian

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:51

Zorgen dat je je zitbeenknobels blijft voelen. (is moeiliojker dan het klinkt...tenminste voor mij Lachen )

Omhoog kijken (alleen in stap natuurlijk, als je wilt blijven zitten tenminste) dan heb je je rug recht (ik moest altijd de golfpalten tellen in de manege, hihi)

Verder ga ik rechtop zitten als ik bij mezelf denk 'zorgen dat je meer paard voor asl achter het zadel hebt'

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 10:54

Mijn instructrice zegt altijd: druk niet je schouders naar achteren, (probeer dit zelf eens, je krijgt eigenlijk een hele onnatuurlijke houding met heel veel spanning waardoor je ook je armen automatisch vastzet) maar laat je borsten zien Bloos Tong uitsteken (voor de mannen onder ons de borstspieren of zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:12

Aha, dus daarom is dit meer een vrouwensport?? Geintje.

Thuis op de stoel kun je ook leren je zitbeenknobbels te voelen. Kijk in de spiegel hoe het eruit ziet. Als je dan weer op een paard zit, probeer je hetzelfde te voelen. Inderdaad kijk je omhoog, doe je borst ietsjes naar voren en ontspan gelijk je bovenarm, je schouder zakt dan wat omlaag. Voel je alsof iemand je aan een touwtje omhoog trekt (aan je hoofd).
Zoek je balans door eens extra achterover en extra voorover te gaan zitten in je zadel. je zult merken dat gewoon rechtop nog het minste moeite kost.
Vraag eens om tijdens de les zitoefeningen te doen, altijd lachen met zijn allen.

xloesjex

Berichten: 108
Geregistreerd: 12-11-08

Re: gevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:22

hoi

gewoon rechtop ontspannen zitten en recht voor je uit kijken en niet naar voren leunen

xloes

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: gevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:39

Laat jezelf eens op video opnemen! Is heel leerzaam (wel confronterend Clown)
Ook leuk: doe jezelf een cursusje Centered Riding cadeau.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: gevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:11

Topic uit 2001.....
slotje.