paard aan de teugel(houden)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

paard aan de teugel(houden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 13:39

Hallo allemaal!

Ik rij sinds kort op een Welsh Cob en die is erg moeilijk aan de teugel te rijden. Verward
Als je haar flink voorwaarts drijft en knijpt met je handen in de teugels, dan zakt haar hoofd en hals en loopt ze voorwaarts-neerwaarts maaarrrrrr....dat doet ze heeel, heel even en dan doet ze haar hoofd weer omhoog en begint het spelletje weer van voren af aan. Verdrietig Ze is daarin echt heel koppig.Ik ontspan mijn hand als ze aan de teugel en voorwaarts-neerwaarts loopt maar zo gauw als ze netjes loopt, gaat ze weer naar boven met haar hoofd/hals.
Wat ik doe is veel overgangen rijden en voltes(ze kent geeneens binnen been...ze valt helemaal naar binnen)en veel tempowisselingen in de draf.Maar ik ben wel steeds bezig met knijpen.
Wat raden jullie mij aan> veel overgangen rijden en figuren zonder haar in de mond te zitten maar wachten tot ze zelf(???) komt?Of wel doorgaan met knijpen en tegelijk overgangen en figuren rijden?
Even voor de duidelijkheid: ze kan het wel>aan de teugel lopen, maar dat doet ze dus héél kort en dan gaat ze er weer uit hoe je ook speelt met de teugels.
hebben jullie goede tips of ideeen?
groetjes mij Lachen

groetjes mij


Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 14:57

okeej!bedankt voor je antwoord!:-)
groetjesss

groetjes mij

Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 16:50

Lieke schreef:
Ten tweede zou ik stoppen met trekken en kneden ...

Verward Ik trek niet hoor(ff voor de goede orde Knipoog ik speel/knijp gewoon in de teugel en dat is voor mij niet hetzelfde als trekken Lachen maar in ieder geval bedankt voor je reactie!Samengevat zeg jij dus dat ik háár moet laten komen ipv zelf aan te vragen en toe te staan?
Groetjesss mij Haha!

groetjes mij

Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 18:35

echt super bedankt voor alle reacties! OK dan! echt toppie! *LOL*
Maar het valt me op dat sommigen zeggen van juist NIET in de mond 'blijven zitten' maar haar ZELF laten komen en anderen zeggen weer gewoon doorgaan met been EN knijpen.
Ik begrijp dat dit dus ieders persoonlijke methode is?
Ik ga het in elk geval proberen
[/quote]Hoe gaat het met longeren zonder bijzet?
Citaat:
ik longeer haar nooit en haar eigenares ook niet...

Ik denk dat ik nu eerst vooral bezig ga met haar véél beter wakker maken voor mn been!!!Nog tips om dat voor elkaar te krijgen?(ik ben van plan om volte openen en sluiten en proberen een pasje te wijken maar ze loopt gewoon als een plank rechtuit>> Verward >>ze heeft geen enkel benul van ZIJwaarts... Verdrietig ...maar daar gaan we wat aan doen!!! *LOL*
groetjesss

groetjes mij


Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 18:35

sorry er ging wat mis met quoten...

groetjes mij

Jacobientjuh
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: in the middle of no where

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:25

even voor de duidelijkheid: het paard is al jaren onder het zadel(ik rij haar dus sinds kort) en ze heeft bijna nooit goed aan de teugel gelopen omdat ze daarvoor te koppig(???)is?Er rijden namelijk meerdere ruiters op haar dus miscchien is dat te wazig voor haar?? Verward
verder worden er veel buitenritten met haar gemaakt en weinig dressuur; en ik ben juist meer iemand die het leuk en goed vind om met dressuur(vooral de basis) bezig te zijn!Dus is dit voor mij wel een uitdaging.
ze is al een jaar of 10 geloof ik, dus ze is al lang onder het zadel.Lachen

xxx Haha! Knipoog OK dan!

groetjes mij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers