'probleemdraver'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

'probleemdraver'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 13:31

Ben niet thuis in die termen, kan wel een beetje beschrijven.

Vorig jaar reed ik elke week op dezelfde pony, een dravertje. Sinds gisteren is het weer mijn vaste lespony. Hij is in het jaar dat ik weg was echter zo veranderd, van stalkuren (happen tijdens het zadelen/hoeven uitkrabben, niet bij mij maar in t algemeen) naar tijdens het rijden. Hij loopt veel onregelmatiger dan vorig jaar. In stap kun je alle figuren rijden, netjes de hoeken doorsturen etc. Maar in draf gaat dat oor geen meter! Als je bijstuurt, en je binnenbeen eraan legt gaat ie op je binnenhand hangen, hij loopt onder je vandaan. Zelfde geld voor voltes. Hij loopt gewoon onder je vandaan, voltes worden vierkantjes. En de galop, heeft ie nog echt moeite mee, ik kan absoluut niet achter een ander aan galoperen, en moet telkens hoefslag vrij vragen.
Heeft iemand tips voor me? (Het is een manegepony, dus bijv. galop oefenen aan de longe zit er niet in)



Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 13:51

@ Jenna: Bedankt voor de site, ik geloof dat 90% van de signalen daar beschreven ook op hem slaan.. komt me allemaal zo bekend voor. Ik ga t uitprinten en volgende week eens voorleggen.

@ laetitia: Mogelijkheid tot figuren is er wel in de les. Ik ben gisteren ook vooral kleine en grote voltes gaan rijden. Op den duur begon het al een beetje op een eitje te lijken Haha! Echter zodra ik in de galop een volte inzet valt hij terug in draf.

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 23:09

probleem is dat ik met 13 tot 16 mensen in de les, dus ik zal proberen slangevoltes te rijden. en scooby, een draver heeft het sowieso meer problemen dan bijv. de gemiddelde kwpner. Maar tis te hopen dat ie niet lang meer manege pony blijft Schijnheilig (en dat mn vader lief is maar dat zal wel niet want k ben niet zo lief Haha! voorlopig is t gewoon mijn vaste lespaardje)

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 23:28

klopt wel. zaterdag had ik hem na 3 kwartier losgereden..
Toen ik hem net kende was hij nog maar pas manege paard. Hij is nu anderhalf jaar verder en flink gestresst, vooral met zadelen. Ik was er een jaar niet geweest en daarna had zelfs ik de eerste keer bijna een beet te pakken..

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 23:39

Mijn ouders weten hoe gek ik op hem ben, dat weet iedereen van de manege. Als ze vragen, wie is Rianne? Die van Corazon. Ooh die!! Haha!
Mijn vader heeft al aangeboden om hem te kopen, mits ik mijn havo haal. Het is uniek om een paardje te vinden waar het 100% mee klikt, en dat is nu het geval. Helaas haal ik de havo niet Verdrietig
Ik kan niet eens meer op die school blijven. Ik ga na de zomer een deeltijd opleiding volgen, 4 dagen in de week werken, een dag school. Bij de gemeente verdien ik ruim genoeg om een paard te financieren, dus t zou moeten lukken. Ik hik echter al sinds mijn 12e aan tegen het feit dat ik een paardje mag, helaas is mijn vader onduidelijk (we hebben meer paarden gezien voor eventuele verkoop dan je op 3 handen kunt tellen, en elke keer haakte hij af) enige optie is dus het geheel zelf te betalen, en dat moet me dan maar net lukken, maar wie weet. Tweede probleem is dat ik niet weet of de manege hem kwijt wilt.

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 17:34

Hij heeft nooit op de baan gelopen.

Nog een ding waar ik een vraagje over had, tijdens de draf kleppert hij heel erg, weten jullie wat ik bedoel? Zoja, waar ligt dat aan, en hoe is dat te verhelpen?

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 13:35

als hij draaft, gaat hij op en neer met zijn hoofd, bijv. als zijn rechterbeen voor komt zijn hoofd omlaag, linksvoor zijn hoofd omhoog.

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 10:05

nee hij is niet kreupel. hij loopt alleen wat onregelmatig.. of onzuiver.. dr zat een verschil in, weet t alleen niet meer. maar het is alleen zijn hoofd, waar die mee op en neer beweegt.

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 11:08

dat doen ze niet.. en als ik hem niet rijd (in de vergevorderde les) en omdat ie toch een aantal uur moet lopen, zou die een extra uur in de beginners lopen. Ben ik dan egoistisch om hem toch te rijden?

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:58

Nou wat een ommekeer! Ok, vanochtend was mijn hand er bijna af maar dat is hem vergeven. Ik begon de les met lange zweep, bij nader inziens toch maar weg gedaan. heb de les verlichtrijdend (eh?) gereden, heel veel ruimte gegeven (bijna met losse teugels) en lekker voorwaarts gereden, voltes geoefend. Hij rende de laatste keren onder mij vandaan, galopeerde steeds aan met kleine pasjes. Vandaag een keer gedaan, toen moest hij verplicht blijven stappen en draven. Ik ben gaan dribbelen, wijken, schouder binnenwaarts (dat laatste vond hij nog wel moeilijk) en alles ging super! Hij was redelijk soepel, en zelfs licht nageeflijk. Nog niet zoals ik wil, maar het begin is er!
Ben ik toch verliefd op een superponytje Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers