Hoe leer je een pony het changement aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:36

nouw, ik heb altijd gehoord dat een goed paard/ pony een wissel al van zichzelf kent. dat je hem alleen moet ontwikkelen. en dat doe ik door veel in galop de achten te rijden. als hij in de verkeerde galop zit corrigeerd hij zichzelf op n gegeven moment. let er wel op dat je dit niet te vaak doet! je moet evengoed de contra galop blijven oefenen. mocht je ooit in een hogere klasse dressuur uitkomen, dan mag hij niet overspringen vanuit caontrgalop! ik hoop dat je er iets aan hebt. want ik weet niet hoe oud je pony al is

02.05.11/08.09.11



PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:46

jah zo hebben ze het mij duidelijk gemaakt, en mijn paardje doet het nu uitstekend, dus ik ben wel tevreden met deze oefening.
hij snapt t, kwam de eerste paar keren idd uit evenwicht, maar dat is ook als je de eerste x van de hoefslag af gaat met een jong paard. ik heb mijn paardje de wissels zo geleerd, hij snapte het vrij snel, en kan het nu ook over een rechte lijn. dus bij mij heeft deze oefening geholpen ,maar dat wil niet zeggen dat dit bij elk paard helpt. elk paard blijft anders, en elke ruiter ook Lachen ik doe me best om mijn steentje bij te dragen om te helpen, ma als je er niets aan hebt dan gebruik het asjeblieft niet Lachen
veel succes met je wissels!!!

02.05.11/08.09.11

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 25 bezoekers