tips voor Pessoa??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-01 21:50

Ik heb gisteren voor het eerst met Pessoa gelongeerd, op de middenstand omdat Pablo altijd al met hulpteugels wordt gelongeerd. Was er best tevreden over, ik had hem vastgezet aan het halster op aanraden van mijn instructeur. Hij bleef nu heel mooi op lengte, al vond ik niet dat hij zijn achterhand duidelijk beter gebruikte, maar dat doet hij al redelijk goed van nature. Aan het eind heb ik het nog even aan het bit gezet om hem te laten wennen (hij heeft nog moeite met een vast contact, vanwege zijn zachte mond) en dat ging ook goed. Heeft iemand verder nog tips?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 21:58

ik geloof dat je het allemaal goed doet.....wat je ook kunt doen is de haakjes en aan de bitringen en aan de ogen van het halster(als dat lukt tenminste Verward ) zodat je niet alleen contact op het bit hebt maar dat het halster het ook een beetje opvangt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-01 22:00

da's een goeie, dat zal ik eens proberen. Dank!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:02

en heb je het al geprobeert?ben benieuwddddddd

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:59

Lielle, bij ons longeert iemand met pessoa en kaptoom, dat werkt ook wel goed!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 12:40

Sanderijn,

nee nog niet geprobeerd. Ik laat het je weten.

Suzanne,

het voordeel van longeren aan het hoofdstel vind ik dat hij dan toch contact in zijn mond moet accepteren. Hij doet er ook niet moeilijk over, maar het moet nog verbeteren. Ik vond de Pessoa wel goed bevallen, maar ik moet er zelf aan wennen. Ik heb wel veel gelongeerd, maar dit is wel een andere hulpteugel dan de meesten. Ach, we leren het wel, Pablo en ik.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 18:57

Dan zou ik zo doorgaan...het went gauw genoeg?
Ging ie niet hardstikke bokkken met dat bontje achter z'n kont????

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 21:26

Bokken viel wel mee. Ik had hem ook al met een dubbbele longe en ook gewoon met een bandje langs zijn kont gelongeerd. Dat was hij dus al een beetje gewend. Alleen toen hij met uitstrekken in galop sprong - en dus niet gehoorzaam was - sloeg hij er een paar keer flink naar. Maar dat hielp nie Pling Pling t, dat ding blijft echt perfect zitten, dus toen was het vrij snel over. Wel een gedoe trouwens om die teugel goed af te stellen, die wordt dus niet uitgeleend! Haha!