niet willen stoppen in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:25

sans6"]
[quote="Promessa schreef:
dan geef je hem gelijk een rotschop


Rotschop?? Hmm, snap wat je bedoelt, maar klinkt niet echt paardvriendelijk.
[/quote]

nee inderdaad

maar ik zou niet meteen gaan schoppen of wat dan ook, ik weet niet hoe oud jou paardje is maar ik zou naar aanleiding van jou bericht eruit vernemen dat jou paard jong is, en dan komt het gewoon door de onstuimigheid omdat hij zijn ballans nog niet heeft en dat nog moet vinden en bespiering moet krijgen

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!



danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:06

Promessa"]
[quote="danifur"][quote="sans6"]
[quote="Promessa schreef:
dan geef je hem gelijk een rotschop


Rotschop?? Hmm, snap wat je bedoelt, maar klinkt niet echt paardvriendelijk.
[/quote]

nee ik weet dat het niet vriendelijk klinkt maar wat ik ermee bedoel is dat dat paard zo graag wilt rennen nou dan zal die lopen ook.
mijn paard is zelf pas 7 en ik ben een tijd in training geweest toen ze jong was (misschien kan je het wel stal hexagon van leunis van lieren)toen was ze net drie,
en daar moest ik het heel anders oplossen er was geen beginnen aan en die manier was niet echt vriendelijk maar er was nix meer aan te doen.
het duurde een paar maanden en toen ging het goed.
ze loopt nu de sterren van de hemel...

ik bedoel hiermee te zeggen dat je niet elk paard iets kan afleren met een vriendelijke manier ik probeer er alles aan te doen omd at wel te doen maar soms kan je niet anders.

met die "rotschop"bedoelde ik dat je hem naar voren moet rijden hij wou tog rennen nou dan ga je rennen ook..

nou moeten jullie niet denken dat ik heel hardhandig ben want dat is totaal niet zo!!!!

sorry dat het zo over kwam.
[/quote]

haha het geeft niet, ik snap wat je bedoeld!!
maar ik ben gewoon zo dat ik alles het liefst mogelijk paard vriendelijk doe, en ik heb ondertussen wat moeiijker paarden onder mijn kont gehad, en tot nu toe gaat dat allemaal super!
bij de 1 is het zo dat ik er gewoon optijd bij moet zijn en ingrijpen,en dat je een ophouding moet maken anders spuit ze ineens onder je vandaan en bij de ander is het zo dat je niet boos moet worden, en dat kan ik aardig ... haha

maar oke, opzich is er nis mis mee van nou oke hij wil dan stoppen dan moet hij maar even doorlopen ook totdat de ruiter zegt dat er gestopt mag worden, maar het word 'rotschop' kwam op ons niet oz vriendelijk over Haha!.
en daarom vroeg ik ook aan haar hoe oud haar paardje was, anders kon het ook nog andere redenen hebben alleen daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers