achterhand er niet onder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:50

Ilkkah schreef:
Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
Rij van achter naar voor.
Probeer wat je achter voor effect krijgt, voor op te vangen, dus niet dat je paard door die tikjes steeds sneller gaat lopen


staat hier niet gewoontikjes geven en remmen tegelijk...niet helemal eerlijk, vind je wel?


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 06:47

Pipo schreef:
Ik lees trouwens nogal veel : met zit opvangen, tuurlijk......maar dat zul je ze eerst moeten aanleren. Om dat aan te leren heb je toch wel wat hand nodig.


als je het goed doet, kun je elk paard met je zit opvangen.

ik snap best dat iedereen dat zo doet (achterhand eronder), maar ik vind het gewoon niet kloppen, ze zegt zelf, achterhand activeren, maar blijkbaar actieveer je het hele paard, en moet je hem van voren 'opvangen' oftewel tegenhouden zodat hij niet harder gaat lopen.

ik geef het pard ruimte bij zij schouders, bekken iets naar achteren kantelen en drijf dan met het binnenbeen als het binnenachterbeen naar voren komt, en met me buitenbeen als het buuitenachterbeen naar voren komt. zo zet mijn paard zijn benen steeds meer onder zijn lichaam en is zijn achterdhand aleen geactieveerd...

Ook kan hij zich van voren licht maken, waardoor en sowieso al gewicht op de achterhand 'glijd'

Iemand mij met teugels zien opvangen??? (sorry hoor, maar er zijn meer manieren dan dat het boekje voorschrijft...)


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:44

Ilkkah"]
[quote="Duncan"][quote="Ilkkah schreef:
Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
Rij van achter naar voor.
Probeer wat je achter voor effect krijgt, voor op te vangen, dus niet dat je paard door die tikjes steeds sneller gaat lopen


staat hier niet gewoontikjes geven en remmen tegelijk...niet helemal eerlijk, vind je wel?
[/quote]

Nee, dit zie je helemaal verkeerd.
Ja hoe leg je dit nou goed uit.
Stel. het hoofd van je paard staat stil, maar de rest loopt gewoon door, zo ongeveer moet je het zien, maar neit dat je paard daardoor helemaal in de krul komt, absoluut niet, maar gewoon lekker ontspannen ervoor blijft.
En dat is niet remmen, remmen is aan de teugels trekken, dit zijn kleine ophoudinkjes(vast) en weer ontspannen (los)
Zo duidelijk?
[/quote]
yep, maar iik blijf erbij dat je dan dus het hele paard activeert en niet alleen de achterhand. Die ophoudingtjes zijn dus blijkbaar wel nodig, of hebben die bij jou ook een andere bedoeling (zijn hoofd naar beneden krijgen????)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 12 bezoekers