niet willen stoppen in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

niet willen stoppen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:22

Hoi,

Mijn haflinger vindt galopperen het leukste wat er is. Als hij aangaloppeerd gaat het wel hard, maar dat is het probleem nog niet, hij kan nog niet verzamelen in de galop. Maar het probleem is als ik bijvoorbeeld maar een klein stukje in galop ga, hij heeeeeel moeilijk terug te rijden is. Hij wil eigelijk gewoon niet stoppen. Als ik daarna op de andere hand ga is hij helemaal niet meer te houden. Hij doet trouwens altijd al moeilijk met doorzitten, hij legt een verband tussen doorzitten en galop, terwijl dit echt niet altijd het geval is. Verward

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, mijn instructrice zegt wel dat het steeds beter gaat... maar in een proef vind ik het behoorlijk vervelend.


soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:27

Nou hij heeft momenten dat hij heel rustig kan aan springen, en dan gaat het ook wel goed. Maar als ik dan op de andere hand ga rijden gaat hij vaak als een race-eend! Als ik hem kleine voltes laat lopen gaat hij net zo hard, hij gaat dan alleen platter door de bocht :S


soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 18:45

Ja ik spring veel met hem. Veel in-uitjes dat gaat heel goed. De sprong zelf doet hij super ( behoorlijk rustig enzo) maar op het moment dat hij dan voorbij de sprong is gaat hij meteen harder lopen.
Maar als ik hem terug neem vanuit de galop gooit hij zijn hoofd omhoog en gaat hij in protest. Maar het probleem is volgens mij geen kracht. Hij vind het gewoon veel te leuk. Als ik hem bijvoorbeeld op de linkerhand aan laat springen ( en dat is de eerste keer dat hij mag galopperen) gaat het goed en heel beheerst, dan is het ook niet zo moeilijk om hem terug te rijden. Maar ga ik daarna op de rechterhand dan is hij niet meer te houden ( dit is andersom trouwens ook zo).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers