achterhand er niet onder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:32

as_trid"]
[quote="Duncan"][quote="Ilkkah schreef:
Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
Rij van achter naar voor.
Probeer wat je achter voor effect krijgt, voor op te vangen, dus niet dat je paard door die tikjes steeds sneller gaat lopen


staat hier niet gewoontikjes geven en remmen tegelijk...niet helemal eerlijk, vind je wel?
[/quote]

maar het helpt wel want mijn verzorgpony kwam ook nooit goed met zijn achterhand er onder en mijn instructriese zij dat ik dat moest proberen en dat hielp wel
[/quote]

Heel veel mensen rijden zo. Je bereikt er het "dressuur"-effect mee. (Niet echt vriendelijk nee) Ik krijg Baduhs achterhand er simpelweg onder door veel kleine voltes en overgangen. En de rest puur op been en zit. Mond lekker met rust laten.


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:42

as_trid"]
[quote="Bollee schreef:
het is ook niet de bedoeling om die zweep sowieso te gebruiken; ik heb altijd geleerd om het eerst met je benen te proberen en alsie dan niet reageert, dan pas een tikje


ja ik ook ik doe het ook eerst met mijn benen proberen maar meestal reageerd hij dan niet dus geef ik heb steeds kleine tikjes
[/quote]

Ben je gewend om bij elke pas aan te sporen toevallig? Ieder paard is zo te rijden dat ie op het been gaat reageren.


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:51

Slordig misschien, maar wel hetgeen waar je paard op moet reageren denk ik. Zeker als je dressuurwedstrijdjes wil rijden ofzo, zal je het ook zonder zweep moeten doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers