achterhand er niet onder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:14

Duncan"]
[quote="Ilkkah schreef:
Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
Rij van achter naar voor.
Probeer wat je achter voor effect krijgt, voor op te vangen, dus niet dat je paard door die tikjes steeds sneller gaat lopen


staat hier niet gewoontikjes geven en remmen tegelijk...niet helemal eerlijk, vind je wel?
[/quote]

maar het helpt wel want mijn verzorgpony kwam ook nooit goed met zijn achterhand er onder en mijn instructriese zij dat ik dat moest proberen en dat hielp wel


Dandy :+: Chiara


as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:57

Hoffieeeh"]
[quote="as_trid"][quote="Duncan schreef:
staat hier niet gewoontikjes geven en remmen tegelijk...niet helemal eerlijk, vind je wel?


maar het helpt wel want mijn verzorgpony kwam ook nooit goed met zijn achterhand er onder en mijn instructriese zij dat ik dat moest proberen en dat hielp wel
[/quote]
Yep, Hof heeft er ook moeite mee, maar op deze manier gaat het wel steeds beter.. Alleen dan geef ik geen tik maar iets meer been... (van tikjes zou hij helemaal kriegel worden)
[/quote]

ja met het been is ook een manier om het te doen maar dandy reageerd soms niet al te best op me been dus doe ik het met een tikje


Dandy :+: Chiara

as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:46

Bollee schreef:
het is ook niet de bedoeling om die zweep sowieso te gebruiken; ik heb altijd geleerd om het eerst met je benen te proberen en alsie dan niet reageert, dan pas een tikje


ja ik ook ik doe het ook eerst met mijn benen proberen maar meestal reageerd hij dan niet dus geef ik heb steeds kleine tikjes


Dandy :+: Chiara


as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:12

bubbels"]
[quote="as_trid"][quote="Bollee schreef:
het is ook niet de bedoeling om die zweep sowieso te gebruiken; ik heb altijd geleerd om het eerst met je benen te proberen en alsie dan niet reageert, dan pas een tikje


ja ik ook ik doe het ook eerst met mijn benen proberen maar meestal reageerd hij dan niet dus geef ik heb steeds kleine tikjes
[/quote]

Ben je gewend om bij elke pas aan te sporen toevallig? Ieder paard is zo te rijden dat ie op het been gaat reageren.
[/quote]
nee dat niet maar ik vind het er zo slordig uit zien als je steeds zo moet aansporen dus al hij dan niet luistered geef ik hem een klein tikje das toch niet zo zielig (niet de hele tijd door) Knipoog


Dandy :+: Chiara


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers