Ene hand meer kracht dan de andere?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trief

Berichten: 16
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Foudgum

Ene hand meer kracht dan de andere?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 16:49

Ik heb even een vraagje over mijn handen. Je moet altijd even veel gewicht in beide handen hebben, maar ik ben al tijd sterker in mijn linker hand. Zo trek ik mijn pony soms scheef! Heeft iemand misschien een idee om mij hier van af te helpen? Verward

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:46

Niet trekken met links he Tong uitsteken
Gewoon zelf consequent zijn

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:16

Met welke hand schrijf je? Met links? Dan moet je met rechts kracht gaan ontwikkelen. Ik schijf bijv. korte briefjes voor m'n moeder met links (mijn zwakke hand) en begin veel dingen met links te doen om daar krachtiger mee te worden! En met het rijden telkens blijven opletten dat je evenveel druk in beide handen hebt!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:20

ik ben rechts, maar heb ook een sterker linkerhandje, heb het al heel erg afgeleerd, maar het was echt een probleem in het begin

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:28

Bashuk schreef:
ik ben rechts, maar heb ook een sterker linkerhandje, heb het al heel erg afgeleerd, maar het was echt een probleem in het begin


Ik heb het ook een tijdje gehad. Mijn oplossing was om elke minuut aan mijn handen te denken. Ontspannen en evenveel druk blijven houden. Elke minuut maar weer, tot het automatisme wordt! En ook m'n instructrice hamerde er telkens weer op. Nu hoef ik er niet eens meer bij na te denken!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:36

Ik ben rechts, maar heb het ook emt links, kan ook beter begrenzen met links Verward

Maar zoals gezegt gewoon goed opletten, als je paard scheef loopt ben jij fout bezig Knipoog

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:04

Dat heb ik ook Sily, maar ik heb het idee dat het steeds beter gaat op de voltes enzo, ik let er ook steeds op..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:13

Ik schrijf met rechts, maar met rijden is links mijn "probleemhand". Ik denk dat dat niet zozeer te maken heeft met een verschil in kracht, maar meer met een verschil in motoriek en gevoel, dat is rechts veel beter ontwikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:58

Ik ben rechts en heb rechts 3x mijn arm uit de kom gehad.
dat helpt erg goed
En ik heb 10 jaar lang werk gehad waarmee je links heel veel moest doen.
daardoor merk ik nu nog steeds dat ik links heel veel doe.

Dus trainen van links is mijn advies.
poets je paard bv al veel met links, dat zijn kleine dingen die je kunnen helpen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:06

Nou da's een goede tip van RK Haha! Gewoon je arm een paar x uit de kom doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:08

Super tip hè Haha!
helpt wel Tong uitsteken

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:33

Ik heb dat ook. Ik ben rechts veel sterker maar ik werk met links veel fijner in. Rechts is mijn lompe hand Knipoog

Ik probeer beide handen ongeveer evenveel te gebruiken. En ik probeer mezelf er iedere keer op te betrappen als ik meer druk neem in mijn sterke hand. Best moeilijk. Daarom ben ik blij dat ik goed les heb. Ook al voel ik niks, mijn instructrice ziet het wel. (en mijn pony weet het helaas altijd als eerste)

Succes!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:36

Ik ben mijn linkerkant (slappe kant) heel bewust gaan ontwikkelen door bijv. Met links te poetsen, met links de flessen openmaken. Nou ja allemaal van dat soort fratsen. Het helpt goed. En kan nu met links bijna net zo veel als met rechts.

groetjes joyce

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:04

Ik heb ook dat ik mijn linker hand veel sterker vastpak dan de rechter. En ik ben rechts! Idd kwestie van concequent zijn en in beide handen dezelfde druk hebben.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:46

Ik ben links, en links is bij mij ook sterker. Bijna iedereen heeft dat.

Je moet er heel erg mee bezig zijn, je aandacht niet laten verslappen. Bijvoorbeeld een volte inrijden, linkerteugel door laten hangen (wel hand van de hals, been erbij en rechterbuitenteugel eraan). En zo proberen de volte rond te houden. Daarna ga je weer rechtuit en probeer je te voelen of je op beide teugels evenveel druk kunt hebben.
Het probleem in het begin is dat niet alleen je hand sterker is, je hebt het paard vaak ook al iets aangeleerd, het paard is gewend aan meer druk op links. Dus jij moet iets afleren, en je paard ook.
Om je paard weer op de rails te krijgen is longeren ook heel goed. En zelf moet je tijdens het rijden blijven oefenen.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:43

Ik ben rechts, rechts is niet zozeer mijn sterke hand, maar wel mijn fijne hand. Mijn linker pols zit "vast". Ik kán gewoon links niet fijn inwerken, niet dat het paard er zo hard onder lijdt, je voelt het alleen maar als je erop let, behalve op de volte rechts. Ik probeer altijd goed op de begrenzing van mijn buitenteugel te letten, maar met mijn linkerhand is dat echt héél moeilijk, eigenlijk zelfs onmogelijk(om dat écht soepel te doen, niet om te begrenzen op zich).

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:38

ja ik heb ook meer kracht met mijn linkerhand met rijden dan met rechts terwijl ik rechts ben.Ook een zlechte gewoonte van mij ben bezig het af te leren want ik pak links ook meer dan rechts

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 02:03

Trekken aan de teugels??
Waarom dat nou weer

Trief

Berichten: 16
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 10:57

Ik ben dus zelf ook rechts, maar links is sterker. Ik heb momenteel geen les, maar mijn insturtrice zei hij altijd wel. Dus moet ik snel weer op les en ik ga denk ik ook maar longeren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:04

Probeer je andere hand ook te ontwikkelen. Ga meer met links doen, bijvoorbeeld muizen, of je paard borstelen. Is niet alleen goed voor je ontwikkeling van je linkerarm, maar ook voor je rechter hersenhelft...
Ik ben zelf rechts, en heb het probleem dat ik rechts heel snel een slapende hand krijg. Daardoor werk ik automatisch harder in, zonder dat ik het voel.

Mijn voordeel is dat ik western rijdt, dus er af en toe maar aan hoef te zitten, en dan in beide handen geen druk meer mag voelen.

Angelarmy

Berichten: 9
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: heeswijk - dinther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:35

ik heb als ik linksom rijdt, dat het dan super goed gaat, en rechtsom lukt het bijna niet... dan houdt ik te lang vast of vraag ik niet.
best irritant want ik kan het zelf niet zo goed oplossen.
mijn broer is 2 handig en die rijdt hem soms voor mij mee in om haar te corrigeren.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:40

Margreet schreef:
Ik schrijf met rechts, maar met rijden is links mijn "probleemhand". Ik denk dat dat niet zozeer te maken heeft met een verschil in kracht, maar meer met een verschil in motoriek en gevoel, dat is rechts veel beter ontwikkeld.



Inderdaad! Ik heb dat zelf met links, terwijl ik met rechts schrijf! Ik denk wel..laat links los, niet vasthouden....dan denk ik dat wel...maar dan lukt het niet om los te laten Verward of maar voor heel even!! Het gaat nu wel een stukkie beter maarjah...

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 05:48

Mijn rechterhand is sterker, maar ik snap niet hoe je daar met rijden last van kan hebben Verward
Dat is een teken dat je zit te trekken, dus dan zou ik daar maar eerder op gaan letten in plaats van die andere arm ook nog sterker maken Knipoog