stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amanda17
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-03-04

stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 14:08

wij hebben een fries maar toen hij werd ingereden deed die vrouw het heel raar zij liet hem eerst heel hard rennen een half uur en als hij wat moe werd ging ze hem wat gewoon rijden. toen was hij ongeveer 5 jaar oud. ze ging verhuizen en is ze er mee gestopt.

toen hij 8 werd begon ik met hem te rijden, dit was echt een ramp want hij kon alleen maar heel hard rennen.
nu twee jaar later gaat het al veel beter we zijn nu inmiddels gestart in de de b.

in de stap gaat alles goed maar zodra ik ga draven de eerste paar passen loopt hij nog in aan de teugel maar daarna doet hij zijn hoofd om hoog en dan krijg ik hem gewoon niet meer naar beneden.

en ik weet niet hoe ik dit nou beter krijg.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:50

Hoogst waarschijnlijk is hij er aan de achterkant niet genoeg bij en is in de draf je handvoering te onrustig.
Zoek goede instructie!

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:22

ja idd..! ik ga met QQQQ mee..! goede instructreur of instructrice!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:31

Tip voor elke dag: Neem goed les!!!!

*zucht*

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:33

LuvdaTossa schreef:
Tip voor elke dag: Neem goed les!!!!

*zucht*

Lachen

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:38

Is het met QQQQ eens, zelf ook niet d'r aan gaan zitten trekken, en les nemen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 01:34

Misschien is het de moeite waard om je zadel eens na te laten kijken door een goede deskundige zadelmaker om te beginnen. Goede instructie is natuurlijk erg belangrijk!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:58

Wat heeft die titel ermee te maken??

Owh wat betreft die vraag, les nemen Lachen

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:12

Dis toch geen 'stelling', zoals je topic zegt??

Maar goed, eh.... ja, lesnemen he?!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:06

ze vraagt toch niet om alleen maar te horen...*lesnemenlesnemenlesnemen*?
ze vraagt hoe ze dit kan oplossen..mischien kan ze geen les nemen op de een of ander reden..ze vraagt het toch niet voor niets..
probeer het paard rustig te rijden dus al is het maar in het begin een sukkel drafje..ze moet ook leren om je hand te volgen..dus probeer haar onder het zadel ontspannen en aan de lange teugel te rijden..het beste kun je dit leren aan de longe in deze situatie anders word het alleen maar een gevecht wat het paardf toch altijd wint.
dus leer haar aan de longe te ontspannen..je kan ook als je er fatsoenlijk mee om kan gaan met een slof te longeren zodat ze zelf de ontspanning gaat zoeken..succes ermee..
mischien hebben andere mensen ook nog NUTTIGE tips?1
gr esther

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:45

voor je de overgang maakt ( stap-draf) dus kneden met je vingers, en dan rustig de overgang maken. wat je ook kan proberen is het volgende:
je zegt dat ze de eerste paar passen wel aan de teugel komt.
zodra jij voelt dat ze haar hoofd omhoog of wat dan ook wil gaan doen, ga jij weer stappen.
maak dan weer de overgang naar draf, en als ze weer haar hoofd anders houd, ga je weer stappen, enzovoort.

succes!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:57

Rij eens ontzettend, belachelijk veel overgangen. Daarmee bedoel ik vrijwel hetzelfde als vamp. Draaf aan, laat je paard 3 passen draven, en hopla je gaat weer terug naar stap. Vervolgens 3 passen stappen en dan weer aandraven. Op een gegeven moment herhaal je dit steeds vaker maar dan met meer passen en breid je het uit met galop. Hier bereik je niet alleen gehoorzaamheid mee, maar ook een actievere achterhand en waarschijnlijk zal het ook het 'rennen' van je paard verminderen/wegnemen.

Heel veel succes!!

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:12

Ook schijnovergangen rijden (dus in draf naar bijna stap) en dan in ene weer naar arbeidsdraf werken hier goed voor. Geen of nauwelijks teugel gebruiken voor het 'remmen'!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:16

Q geeft goeie tips, en verder hem bezig houden, idioot veel overgangen en schijnovergangen en tempowisselingen en veel figuren. Misschien gaat hij dan wat beter op jou letten

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:10

komt mij bekend voor,
de tips van QQQQ en Jokky werken erg goed! (bij mij iig!)

gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:28

Ik ga mee, idd veel tempowisselingen en "schijnovergangen" rijden. Bovendien niet in 1 keer flink been geven als je wil draven, gewoon zachtjes links-rechts.. Enz Lachen En vooral ook goed rust in je handen houden, kleine ophoudinkjes geven wanneer nodig.