zonder zadel, hoe blijf je zitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:16

zonder zadel leg ik mijn benen een klein beetje naar voren, dan zit je ook steviger. Zodra we gaan draven duw ik mijn kont naar beneden dat ik blijf zitten en mijn schouders naar achteren..



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:27

QQQQ"]
[quote="Luckey schreef:
zonder zadel leg ik mijn benen een klein beetje naar voren, dan zit je ook steviger. Zodra we gaan draven duw ik mijn kont naar beneden dat ik blijf zitten en mijn schouders naar achteren..


Dat is de "makkelijke" manier, waarbij je wel wat controle met je zit en benen opgeeft.
Met zadel kan je zo ook makkelijk doorzitten: Doe (in veilige situatie!) maar eens beide benen vóór het zadel (over de wrongen) en ga dan eens draven, dan is doorzitten opeens makkelijk. Is een goede oefening om te laten zien dat je je benen niet nodig hebt om te blijven zitten, maar het zet je niet in een goede positie om in te werken op je paard.
Dus: voor alleen zitten, werkt dit prima, om ook controle over je paard te houden en zelfs te werken, is dit niet ideaal.
[/quote]

Vorige zomer heb ik voor het laatst zonder zadel gerden, moet eigenlijk weer gaan oefenen.. Dan zal ik mijn benen normaal laten hangen.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:35

nou het was, het was al een ouder paard waar we op oefenden en tja die schoft.. Dat deed ontzettend zeer en dan ga je allerlei manieren vinden om lekkerder te gaan zitten..Maar luck is nu ingereden dus we gaan oefenen..

Het komt wel goed..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers