'Huppelen' bij verzamelen in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

'Huppelen' bij verzamelen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 00:29

Bij het verzamelen in draf wil Jordy weleens een huppeltje tussendoor maken, even die voorkant omhoog gooien en met de voorbenen een soort van half in galop springen. Hij heeft genoeg voorwaartse drang, en is ook goed aan het been, daar ligt het naar mijn idee niet aan. Ook probeert hij dan niet onder me uit te lopen.
Ik heb zelf het idee dat hij het op dat moment niet helemaal kan verwerken. Maar waar zou dat aan liggen? En wat zijn eventuele oefeningen om dit te verbeteren?

En nog iets, hij kan in een hele foute zweefdraf gaan, zo'n soort van nep-passage. Ziet er spectaculair uit, maar is natuurlijk helemaal niets. Geef ik wat been bij dan is hij ook gelijk weer weg, hij blijft er dus niet in hangen. Maar sluit ik hem daarna weer meer, weer hetzelfde verhaal.

Ik denk/weet dat deze dingen met elkaar samenhangen, en ik moet dus wel iets verkeerd doen.... Deze dingen zijn maar heel af en toe, het is dus niet zo dat ik dagelijks tegen dit probleem aanloop, maar er zitten dagen tussen dat hij zo zijn hele trucendoos opentrekt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021



Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 12:07

Hij doet het met beide achterbenen, en zowel binnenbeen als buitenbeen.
Met oefeningen om de achterhand sterker te krijgen zijn we druk bezig, ik denk eerlijk gezegd zelf ook dat daar het probleem ligt namelijk.

Aan de lange lijnen of dubbele longe doet hij het overigens niet, daar gaat het allemaal echt netjes.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers