In draf omhoog i.p.v. naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

In draf omhoog i.p.v. naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 12:45

Sind kort heb ik een heel leuk paard Lachen . Hij is alleen niet erg voorwaarts en gaat in draf meer omhoog dan dat hij naar voren gaat. Hij zweeft dus heel erg. Het ziet er wel leuk uit, maar het is niet de bedoeling Scheve mond
Als ik hem door wil laten draven gaat hij steeds meer zweven i.p.v. dat hij meer door gaat lopen. Hoe kan ik dit eruit krijgen?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:00

hand naar voren, naar voren draven met zit en been...

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:07

Jep die hand naar voren en zelf naar voren denken.

Als dit niet helpt, laat dan de eerste keren iemand mee lopen met een longeer zweep om hem op de juiste moment dat jij de hulp geeft naar voren te drijven. Heel belangrijk is het dan dat zo of naast de kruis of schuin achter de kont loopt. Het is er even doorheen vragen omdat jouw paard het niet snapt.

Wees daarbij blij dat hij omhoog beweegt. Veel te veel paarden lopen naar beneden.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 19:46

Bedankt voor de tip, ik ga het morgen uitproberen!

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:54

bedoel je dat het voelt alsof hij/zij op de rem loopt? zo voel ik het vaak...
Dan moet je echt gewoon doorzetten naar voren denk ik ja, wat de andere zeggen.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:49

Zo te horen moet je je paard sneller voor je been laten worden, hij moet achter flitsender worden. Dit doe je door veel (schijn)overgangen te rijden en reactie te eisen. Elke keer als je dat trage (dus zweverige) gevoel krijgt naar dat actieve toerijden. Hij moet leren dat hij zijn beenzetting achter als het ware versnelt ipv alleen maar verruimt. Kost tijd, maar als je daar een half uur consequent mee bezig bent merk je meteen al iets verschil!

hoho
Berichten: 151
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:02

Met remember ben ik het wel eens ja probeer dat maar en doe je hand weg als je been geeft dus niet remmen en gassen tegelijk!!!!!!!!! Als die dan nog traag blijft kom je een keer strenger in met je been!!!! succes er mee wedden dat je er even moe van wordt hahahahahahhaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:06

Ik ben het met de laatste 2 reacties eens
je paard reageert niet aan het beeen.
Dus zweepje mee en als hij niet naar voren gaat, geef je hem een tik zodat hij wel naar voren gaat.
trek hem dan niet perongeluk op de rem, want dan snapt hij het niet meer.

uiteraard belonen als hij het juiste doet.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:18

Mijn paard heeft soms ook zo'n neiging en als ik hem naar voren wil rijden komt ie in verzet en gata ie steigeren!
Je moet met je paard veel schijn overgangen rijden zodat ie goed aan t been wordt en gemakkelijker naar voren gaat!
Na een tijdje lost het probleem dan op!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 21:58

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al aan het oefenen met overgangen rijden en het gaat al wat beter.

Citaat:
Dus zweepje mee en als hij niet naar voren gaat, geef je hem een tik zodat hij wel naar voren gaat.


Zweepje gebruiken gaat helaas niet, m'n paard is vroeger mishandeld en o.a. met de zweep tussen z'n oren geslagen, dus een zweepje is niet zo'n succes...

hoho
Berichten: 151
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:24

met die overgangen terug moet je er voor proberen te zorgen dat ze wel naar voren blijft denken dus iedere keer als je afremt moet ze niet terug gaan denken maar naar voren, dus als je dan ook maar weer een kuit geeft moet ze meteen weer naar voren vliegen het liefst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:30

dan gebruik je je stem goed, maar nit steeds elke pas drijven hij moet luisteren op 1 beenhulp.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:11

meenemen naar het bos en met een ander paard samen lekker door gaan draven... heeft 'ie zo door dat het toch echt efficienter is om te verruimen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:13

Veel overgangen rijden en je moet wel iets toestaan in je hand, maar je hand niet naar voren steken. Zo'n paard moet juist een beetje aan elkaar blijven om hem van achteruit te kunnen laten vertrekken, als je je hand naar voren gooit zal hij juist op de voorhand storten en ben je weer even ver van huis.
Laat hem ook in draf veel schakelen, laat hem zo langzaam draven dat hij net niet in stap valt en probeer hem daar sneller te maken.
Als je hem daar sneller hebt en hij blijft netjes los van je hand probeer je weer naar voren te rijden, totdat je voelt dat hij weer gaat zweven, dan neem je hem weer terug en probeert hem wéér sneller te maken.
Het is natuurlijk van belang dat hij zo scherp mogelijk aan je been is, jij moet hem een schopje kunnen geven waarop je gelijk dat achterbeen moeten voelen optrekken.

De bostip van Arwen lijkt me niet zo heel handig, ik heb er 1 die ook aardig kon zweven en die zweefde paarden die galoppeerden er gewoon uit hoor Haha!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 12:04

Citaat:
meenemen naar het bos en met een ander paard samen lekker door gaan draven... heeft 'ie zo door dat het toch echt efficienter is om te verruimen...


Hij loopt buiten wel meer door, maar dat zweverige blijft. En als ie het moeilijk vindt worden in draf, gaat hij over in galop (doet hij ook in de bak). Ik denk dat ik hem ook soms wat te vast aan de voorkant houd, maar hij wil er nog wel eens van tussen gaan...