telgangen tijdens de stap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:27

Het is een fout die zit in de aanleuning. Kennelijk loopt het paard wat op de voorhand en niet vanuit het achterbeen. Hij zet zich dan vast in de bovenlijn en gaat van onderen telgangen.

Ik zou het paard alleen aan de buitenkant opvangen, veel op de volte zetten (mag naar buiten gesteld zijn) en laat hem beginnen te stappen beneden zijn tempo. Probeer heel soepel te zijn met je handen, zodat het paard zich daar niet op vast kan zetten.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:15

je moet het paard zo ver zien te krijgen dat het door zijn lijf gaat stappen, en zijn passen afmaakt. Door hem over zijn tempo te laten gaan, zal hij zijn passen ook niet gaan afmaken. Dus ik zou zeggen, begin onder zijn tempo en voer het op. En rijd het paard van achteruit naar voren. Dus beneden het tempo rijden alleen is niet voldoende; ook dan moet je hem met je benen naar voren rijden, en aan de buitenkant met je hand het paard opvangen (wat niet wil zeggen dat je moet trekken maar gewoon een paar keer je hand moet sluiten).

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:06

Ik kende een grote ruin, Joris heette hij, afstamming Dreamstreet. Mooi paard. Maar hij telgangde. Hij had spat bleek achteraf. Ja, dat er iets fout zat, dat had ik wel gevoeld.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers