Hoe DURVEN rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:04

Heej Kim,

Jammer dat ook je derde paard nu niet zo'n succes is Scheve mond . In je profiel schreef je er blij mee te zijn er mee te gaan dressuren en recreatief rijden.
Rij je op het moment eigenlijk nog wel eens buiten?? want daar kan een heleboel spanning van weggaan hé! Even verstand op nul en een rondje stappen. Sommige paarden zijn dan ook heel rustig , als jij ze hun eigen tempo laat lopen. Zoals Lot (Ragne) al schreef zij is over haar angst heen gekomen door Siko, hij liet je namelijk precies merken of je het goed deed. Lot (RAGNE) was doodsbenauwd voor paarden en rijdt nu L2. Dankzij Siko *LOL* !!
Toen je Siko kocht vertelde je een rustig paard te willen waarmee je lekker buiten kon rijden. Dat kon met Siko prima als je hem maar in zijn waarde laat. Ook af en toe dressuur ging wel,maar nooit te veel daar hield hij niet van (echt een karaktertje maar heel lief) Daarom hadden wij hem ook verkocht aan iemand die er mee buiten zou gaan rijden!! Hij kon wel veel dressuurtrucjes,maar vond het ECHT niet leuk! Maar van hem kun je echt weer vertrouwen in paarden krijgen!
Weet je trouwens hoe het met hem gaat?

Ik denk dat je niet te veel na moet denken en gewoon niet gefrustreerd proberen te rijden( =alleen maar les rijden) maar eerst vertrouwen krijgen en lekker eens met iemand buiten rijden en dan daar eens proberen iets voor elkaar te krijgen. Het paard wordt er echt niet leuker van als jij met je spanning op hem gaat zitten, dat is het mooie van paarden hè! die voelen en merken alles. En als je een slimme of gemene hebt dan maken ze er dankbaar gebruik van om zo min mogelijk te hoeven doen!

supergroom van Ragne!!


Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:11

En heb je alweer gereden? Scheve mond
De aller simpelste manier om haar bezig te houden is hard op te praten, ook een hele goede is veel overgangen rijden. Als ze lekker aan het draven is ga je eigenlijk eerder stappen dan ze verwacht, dat is haar voor zijn. Ook als zij wil aangalopperen dan ga je opeens terugrijden naar de stap. Zo geef je op een hele vriendelijk manier aan wie er aan het rijden is en wie de baas is. OK dan! Ik denk dat dit was wat jij bedoelt met durven rijden, alleen is het veel simpeler dan het klinkt. Je moet alleen zelf heel creatief blijven en proberen om iedere keer weer wat nieuws te verzinnen. Rare figuren, overgangen op ieder plekje in de bak. Dit alles kan je ook tijdens een buitenrit doen hè! Ik doe het ook altijd met mijn paardje. Succes ermee

supergroom van Ragne!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers