Hoe DURVEN rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:51

Waarschijnlijk werkt het dus twee kanten op....
Jij denkt dat ze moeilijker is als je alleen rijdt, hierdoor rij je onzekerder en wordt ze dus inderdaad moeilijker/vervelender.

Er moet eigenlijk bij jou een knopje omgaan. Nu pas je je teveel aan haar aan, en je moet het idee krijgen van: je hebt niets te willen, je doet wat ik je vraag en op mijn manier.....

Ik weet hoe moeilijk het is, ik ken het probleem ook wel een beetje. Ik was in het begin met Regina ook veel te voorzichtig, maar ook bij mij is het knopje omgegaan, af en toe komt het nog wel eens terug )in een vreemde omgeving oid) maar in de dagelijkse omgang is het weg (bij haar was het niet met rijden, maar in de omgang).

En één ding, bang zijn is iets waar je je niet voor hoeft te schamen Knipoog

Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:14

Ik zou er iig niet op gaan als het niet gaat met je arm
Helpt het niet als je instructrice een keer 'schreeuwt' dat je door moet gaan op het moment dat ze net even dat extra duwtje nodig heeft. Vaak heb je minder angst als er iemand op de grond staat die je aanspoort door te gaan.
Ik denk dat als je er zo een paar keer 'doorheen geholpen' bent dat je het ook aandurft als je alleen rijdt.

Succes!
En ik ben benieuwd hoe het gegaan is Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:01

Super dat je er op bent gebleven OK dan!
Dat is stap één Knipoog

Probeer voorlopig even veel onder begeleiding te rijden, zodat je er iemand naast hebt staan die je er door heen helpt.
Paarden hebben zeker heel goed door bij wie ze dingen wel en niet kunnen flikken.

Succes de komende tijd!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:01

Balen dat het toch weer niet goed ging Scheve mond

Het verschil in haar gedrag onder het zadel of in de omgang is niet vreed, dit zie je bij veel paarden. Ik hoop voor je dat je iemand vind die je regelmatig wil helpen met het rijden.

Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:24

Overleg dit eens met je instructrice.
Mijn merrie was ook onvoldoende voor mijn been en ook behoorlijk gestresst met een zweep, dus ben ik op advies van mijn instructrice met een spoortje gaan rijden.
Zou best een (deel van de) oplossing kunnen zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:45

Ik ga je even pb-en Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:54

Als je een spoortje wil proberen, doe dit dan iig in overleg en onder begeleiding, zeker als je zelf niet gewend bent met spoor te rijden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:54

En hoe is je les gegaan?
Je bent iig met een goede instelling eraan begonnen Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:39

Lees ik net je vrij positieve reactie een paar posts hierboven, en nu dit Scheve mond

Heel veel sterkte de komende dagen, hopelijk komt ze er weer bovenop.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:57

Hey wat fijn zo'n positief bericht!

Hopelijk blijft het nu de goede kant opgaan Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:02

Kan het zijn dat ze al een tijdje niet helemaal lekker was, waardoor ze wat aan het klieren was. Of heeft dat er helemaal niets mee te maken?

Als je wat dichterbij had gewoond, had ik je graag een tijdje geholpen, maar het is toch echt een stukje te ver......

Succes als je weer begint straks!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:52

Ik zal eens kijken wanneer het een keer lukt om langs te komen Knipoog

Dat je je op andere paarden minder veilig voelt is niet raar Zoals je zelf al zegt, op Cheerio weet je wat je kan verwachten.
Een ander paard loopt toch weer anders, waardoor het al heel onwennig rijdt waarschijnlijk. Daarbij weet je ook niet wat je van dit paard kan verwachten, wat het nog 'enger' maakt.
Hoewel er volgens mij wel paarden zijn, waar iedereen zich veilig op voelt (en mijn zusje heeft er hier zo eentje lopen Knipoog)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:31

Wat fijn zo'n positief bericht te lezen! OK dan!
Allereerst natuurlijk super dat het weer zo goed gaat met Cheerio dat je weer met haar aan de slag kan. Maar helemaal geweldig dat het rijden ook zo lekker en ontspannen gaat.

Wat Desiree al zegt, je moet er nu even doorheen, het zal niet makkelijk zijn maar waarschijnlijk kom je er met een stuk meer zelfvertrouwen weer uit En er zal vast nog wel eens een terugslag komen, maar je weet nu dat je het kan!

Super, ga zo door!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers