Hoe DURVEN rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:26

Ik ben het helemaal met Assiej eens. Zelf ben ik nu ook zo bezig. Na een half jaar door een rugblessure (na val van mijn paard) niet te hebben kunnen rijden ontdekte ik dat ik het niet meer durfde. Ik was zo onzeker geworden dat ik niet eens meer goed bij mijn paard in de buurt durfde te komen, terwijl hij volkomen onschuldig was aan het ongeluk en (hoewel net zo eigenwijs is als hij groot is) hij in wezen een ongelofelijke goedzak is.
De afgelopen maanden ben ik dus heel veel met hem bezig geweest, kletsen, aaien, poetsen of gewoon rondhangen in bak en stal. En vorige week ben ik voor het eerst weer op hem geklauterd.
Even 10 minuutjes rustig rondgestapt om het vertrouwen weer op te bouwen, en zo ga ik voorlopig verder. Lekker rustig aan, tot die vertrouwensband weer helemaal terug is.

Dus overhaast jezelf niet, ga op je eigen gevoel af en maak eerst weer een goed kontakt met je paard.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*


Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:21

Desiree schreef:
Je moet gaan leren ZELF ititiatief te nemen. Dat beest aan het werk zetten, voorwaarts drijven, op z'n "flikker" rijden om het zo maar eens te zeggen. Daar worden ze braaf van.

Hier ben ik het helemaal mee eens, alleen zou ik het eerder "duidelijkheid" geven willen noemen.
De meeste paarden vinden dat, net als kleine kinderen, prettig. Iemand anders die de beslissingen voor ze neemt. Dat scheelt hen een hoop stress!

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers