Achter de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 22:46

Hallo!!

Ik heb een vraagje, als ik Gracy aan het werk (probeer) zet, dan kruipt ze de laatste tijd een beetje achter de teugel. Volgens mij moet je dat oplossen met been, maar als ik been geef, komt er wel weer aanleuning maar ze gaat ook weer veel harder lopen dan de bedoeling, gevolg ik begrens en ze kruipt er weer achter Verward

Iemand handige tips? *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:55

De gulden middenweg vinden Knipoog
Probeer haar zo lang mogelijk te maken, dus inderdaad been erbij, opvangen wat te veel is en ondertussen proberen haar neus te laten zakken en haar rug/nek-spieren verlengen. Misschien minder kuitdruk geven zodat ze wel langer wordt maar niet meteen naar voren gaat.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 23:01

Op moment dat ze achter de teugel kruipt wordt ze ook lekker kleverig aan je been dus ik heb dan al gauw zoiets van hup doorlopen en ben misschien inderdaad wat te met mijn beenhulpen.

Nog een technisch vraagje; als ze achter de teugel loopt gebruikt ze dan wel d'r spieren? Ik vind het er wel naar uitzien, maar door dat ze achter de teugel is probeert ze toch ook weer onder het werk uit te komen:?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 23:02

Ps. Logisch dat ze spieren gebruikt maar ik bedoel het dat ze ze echt aan het werk heeft. Rond hobbelen kan elk paard!:)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:12

Ze probeert inderdaad op die manier onder het werk uit te komen en gebruikt op die manier wel spieren maar ze hoeft zich er geen moeite voor te doen. Wij gebruiken ook spieren bij het eten maar doen ons er nauwelijks moeite voor Knipoog Dat bedoelde jij ook he?!

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:01

mijn pony deed het eerst ook heel extreem. Ik reed bij de friese bond selectie. En van ria haringsma moest ik mijn handen iets naar voren doen en wat omhoog takelen. en anders geef je maar een schopJE! maar je moet natuurlijk wel contact houden met demond en natuurlijk niet onder je weg laten lopen.dus bij je houden

met achter de teugel lopen. Proberen ze onder het werk weg te komen en jij moet dan zo slim zijn om dat jou'n paard/pony dat niet te laten winnen.

veeel succes,

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:50

Aanvoelen hoeveel been er nodig is en hoeveel je em bij je moet houden. Op den duur kom je er vanzelf achter hoeveel er nodig is. Kost dus wel ff tijd en training maar dan heb je ook wat Lachen suc6!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:26

Jaa! Ik ben hard aan het trainen! Heb nu al elke week groepsles en ga ook privelessen nemen 1 a 2keer per maand! We komen er wel.. Maar ja, ik kan de midden weg gewoon nog niet vinden!

Dat heb ik helaas nog met meerdere hulpen! Oevening baart kunst denk ik dan maar!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:28


Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:29

Okee! dan je wel!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:47

ik denk dat je jou pony het beste met langere teugel kan rijden, waardoor ze ontspanner gaat lopen. Daardoor zal ze niet onder je uit lopen omdat ze het leuker vind.

Ik kan het zelf niet zien natuurlijk, maar ik denk dat overgangen, overgangen en figuren het beste voor jou en je pony zijn.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 21:54

Haha! Ik rijd soms zelfs al met een ietsie te lange teugel dus meer ruimte lijkt me niet echt nodig! Maar toch bedankt..