Welk bit?

Moderators: SayaJones, Apple, Agossie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fierolover

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 13:33

Ik heb mijn pony nu iets meer dan een jaar. We hebbe veel bitten uitgeprobeerd in het begin, maar hij nam het niet aan, dus wij dachten dat hij heel gevoelig was en dus een zacht bit moest hebben. We hebben een bit van aurigan gekocht, gwoon enkelgebroken met vaste ringen , en dat vind ie zelfs zo lekker dat hij het gwoon aan pakt. Ik heb er een jaar lang mee gereden zonder problemen. Hij was altijd al wel sterk en snel, maar ik dacht niet dat het aan het bit lag. Maar met springen ging hij de laatste keer zo hard, dat hij gwoon niet meer voelde dat hij een bit in zijn mond had en dus gwoon onverstoorbaar doorscheurde, wat ik ook deed. Mijn instructeur zei dat ik een ander bit moest proberen.Eentje die wat zwaarder was. Ik ben nu benieuwd of jullie weten wat voor n bit ik zal kunnen gebruiken. Misschien neit meer van aurigan, maar van argentaan ofzo? reacties graag!

Fierolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 13:42

Sorry, maar volgesmij heb je nie helemaal begrepe Okkie, ik zal het nog even aanvulle:
Hij loopt wel gwoon aan de teugel en hij is wel ontspanne hoowr, en ik trek niet.. maar hi heeft gwoon een zwaarder bit nodig omdat dit te ligt is. prima met dressuurrijden, maar die van mij word nogal overactief als ie gaat springe en rijd in een gevaarlijk snel tempo een parcours, en dan m oet ie wel weten dat hij ook nog iemand op zijn rug heeft! Ik moet nog wel kunnen remmen, en ik kan drijven zoveel ik wil maar hij crosst gwoon door.. het gaat alleen om een bit! dus als je niks over een bit weet, reageer dan alsjeblieft niet

Fierolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 14:01

dankje wel! ik bedoelde niet dat je nix over bitten weet, maar ik wilde het even bij het onderwerp houde snapje? Haha!

Fierolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 17:33

hmmm....?? komt maube beetje raar over hoor... maar de enige die er hier op mijn vraag heeft geantwoord is germie.. dankjewel germie!
de rest... allemaal goed bedoelde advieze hoowr.. maar da was allemaal nie wak bedoelde..Boos!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie