plat door de bocht in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 07:38

Heel irritant probleem. Hij doet het ook alleen op zijn rechtergalop. Ondersteuning met het binnenbeen werkt niet goed genoeg. De linker gaat super. Vanavond zal ik eerst het zadel niet zover naar voren leggen, misschien ligt het daaraan. Hij is nl aan deze kant iets moeilijker. Heeft iemand anders nog tips.


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 09:33

Ik draaf altijd eerst rustig netjes stelling voordat ik hem aan laat springen. Alleen lijkt het dan net of hij een vrijbrief heeft voor racen, plat door de bocht, dus constant want ik heb hem al op een volte als ik in galop aanspring. Heel erg irritant. Het idee alsof je totaal geen controle meer hebt scheuren en plat door de bocht. Frusty Pffff

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 09:40

Hij blijft op de volte maar plat door de bocht en binnenbeen helpt niet bijster veel.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 09:48

Ik rij met een spoortje die zal ik er als hij niet reageert een keer goed laten voelen. Oeps nu stoot ik weer wat mensen voor het hoofd. Hij is niet gewend met een zweep gereden te worden. Ik ga die volte kleiner maken vanavond eens uitproberen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 11:18

Hoi Lielle,

Barbiano staat op manege de Kempen en helaas doet hij het ook tijdens het longeren. Het ging een tijdje iets beter maar nu gaat het niet zo super. Ik heb vroeger bij de Eindhovense manege bij van de Pol gereden.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 08:22

Nou gisteren dus begonnen met het zadel iets verder naar achteren te leggen. En ja hoor scheelt 400% en toen goed achterover gaan zitten en gelukkig niet meer zo plat door de bocht. Bedankt voor alle tips maar het was waarschijnlijk toch het zadel dat iets te ver naar voren lag.


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 09:00

Lielle, waar rij jij ergens?? Ook in de buurt van Veldhoven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers