Veel draven - Betere conditie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:21

als je aan haar conditie wilt werken zou ik liever gaan galopperen, want daarvan wordt ze tevens losser in de rug dan van draven. Juist het galopwerk maakt een paard sterk en soepel en geeft hem een goede conditie. Desnoods ga jij in de verlichte zit.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:47

En toch denk ik dat het zinvoller is om te galopperen. Het is een nuttigere oefening dan draven. Gewoon in de verlichte zit rondgalopperen en daarin evt. te schakelen; voorwaarts een paar passen en weer een paar passen terug en weer voorwaarts...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:11

He natalie, als je Riona nu eens bijzet met een gogue of chambon tijdens het rijden? Vaak worden de passen dan iets groter en rustiger in galop. Het is eigenlijk jammer dat ik niet bij jullie op stal sta, anders had ik je graag eens geholpen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:49

in de vakantie heb ik wel een keer tijd. Momenteel zit ik nog te vol, onze rijvereniging heeft wedstrijd aankomende weekend. en het weekend daarop heb ik met iones ook een wedstrijd en wil ik als dat lukt ook naar de boktmeeting in Leende.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:41

als je haar niet kunt remmen in galop, zet haar dan eens op een hele kleine volte. En daarna helemaal stil zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 39 bezoekers