handen op dezelfde hoogte houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 21:59

Dat lukt mij dus echt niet. Mijn linker hand hou ik altijd een stukje hoger dan de ander. Als ik er op let dan voelt het heel onwennig zo op dezelfde hoogte.
Heeft iemand misschien een tip om het makelijker te maken ofzo?

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:20

Waarschijnlijk blokkeer je ergens in je heupen (ingeknikt) of schouders (opgetrokken). Met gerichte oefeningen kun je hieraan werken, bijv. laat je paard longeren met bijzet en jij erop, dan kun je rustig oefenen.

sithara
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:05

probeer je handen tegenelkaar te houden (duimen, ofwel het deel onder je duimen, zachte stuk (hoe heet dat??) je polsen dus dichter bij elkaar). is lastig, maar je vervalt niet zo makkelijk in dezelfde fout. je hebt dan steun aan de hand die je wel goed houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 08:56

Heb je van die kleine oogjes voorop je zadel? Neem dan een strotouwtje, kijk hoe hoog je handen horen te zitten, en maak een lus door de oogjes.
Als je gaat rijden, doe je je pinken door de lus, en hou je op allebei de pinken licht contact met het zadel. Doe dit een paar keer, en de gewoonte is bevestigd.

LET OP: omwille van de veiligheid: niet het hele uur zo rijden, en ALLEEN als je een braaf paard hebt. Anders loop je een goede kans om je pinken te breken of erger.