Terugvallen bij moeilijkere oefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Terugvallen bij moeilijkere oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 22:42

Ik heb al weer sinds een poosje les op stal. Kore en ik gaan naar mijn en mn instructrice dr mening echt vooruit, in alle gangen. We werken erg veel aan de basis en ontspanning, aangezien Kore nogal snel spant en zich opkropt. Dat is er nu grotendeels uit, al moeten we nog steeds erg opletten en een stapje terug doen als we voelen dat ze zich spant.
Momenteel zijn we bezig met volte van 10 meter tot de middenlijn, en dan een aantal passen schouderbinnenwaarts, in draf. Ik merk dan tijdens de volte vaak al dat ze terug valt of neigt te vallen, en moet echt benen geven wil ze een fatsoenlijk tempo aanhouden. Tijdens het schouderbinnenwaarts is dat net zo, ik moet het tempo echt onderhouden. Ook probeert ze dan nog wel eens tegen de hand te komen en spant zich dan wat aan. Vaak zijn er dan dus maar 2 of 3 passen echt netjes.
We zijn dus nu nog niet lang met die oefening bezig, en ik verwacht dat ze terugvalt omdat het voor haar nog een zware oefening is. Ik overvraag haar dan ook niet, en rij rechtuit als ik merk dat ze teveel tegen de hand komt of echt terugvalt. Wat is jullie mening??


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 23:02

Ter toevoeging, ik doe dit vaak ook doorzittend, dan ben ik wat netter in mijn hulpen, en loopt ze minder snel onder mij uit (heeft ze een handje van als het haar te moeilijk wordt!). Is dat voor haar dan ook een stuk zwaarder als wanneer ik licht rij?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 23:04

Kan je iets preciezer zijn, en uit leggen wat je bedoelt?
Ze loopt nu wel zelfstandig op 4 benen, als je dat bedoelt (iets wat ze eerst niet zo goed deed)?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 14:14

Ja ik ga mee in jullie reacties, het is ook herkenbaar. Gisteren ook nog les gehad (eens per week), en toen hebben we het ook nog geoefend en ging het erg goed. Ze was netjes voorwaarts, en volgens Jacqueline ERG braaf! Schijnheilig en ik had er ook een goed gevoel bij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers