stil laten staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 22:26

Ik heb een probleempje.Eigenlijk vindt ik het een heel groot probleem.Nelson wil niet stil blijven staan.Hij probeert eerst door te lopen dmv de teugels uit mijn handen te trekken.Maar dat laat ik niet toe.En als hij eindelijk staat heeft hij het na 2 seconden alweer gezien en begint weer te trekken en begint weer met lopen.En als ik er eens een keertje in geslaagd ben hem stil te laten staan en dan staat hij ff mooi,maar als ik iets been geef of iets met de teugels speel(om hem nagevelijk te maken)gaat hij alweer lopen en begint weer te trekken
Kan ik hier wat aan doen?hij gaat ook altijd scheef staan en aangezien ik niet met een zweep rijd en als ik me benen aanleg hij alweer verderloopt.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:19

ehh keb eigenlijk geen idee
misschien een xtje iemand hem vast laten houwe
en gewoon veel oefenen
Tong uitsteken

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:53

als hij aan de hand niet stil wil staan kun je proberen om als ie lopen gaat hem een stukje achteruit te laten lopen, dan ben jij zeg maar heel duidelijk de leider, hij moet zich dan echt onderwerpen omdat ie voor jou achteruit moet lopen

onder het rijden, leer hem eerst maar gewoon stil te staan, benen er netjes aanhouden bij het halthouden gaan, hoef je dat daarna niet te doen, en niet aan de teugels prutsen (ik weet niet of je dat doet hoor) hij hoeft echt nog niet meteen aan de teugel en fantastisch mooi stil te staan
wees tevreden áls ie stilstaat, dan goed belonen en weer vooruit stappen
net zo lang tot het gewoon zo'n gewoonte van hem wordt om met het stilstaan ook echt stil te staan, dan kun je wel eens van hem vragen of ie ook nog netjes en vierkant stil wil staan
niet te veel in 1 keer willen

wat soms ook wel helpt, als ie stilstaan wat brokjes geven, gewoon als je erop zit, helpt vaak wel, maar sommige paarden draaien hun hoofd dan gewoon al om

en stemhulpen erbij gebruiken, eerst aan de hand leren, en daarna onder het zadel het zelfde woord gebruiken
en in ieder geval heeeeeeeeeeel veel geduld houden

k hoop dat je hier wat aan hebt.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 15:50

hai hai

mijn paardje angie heeft het ook. en wij geven de hulp eerst heeeeel sterk... wat ik heel erg moeilijk vind. en belonen haar dan heel goed. en daarna merk ik wel dat je de hulp steeds kan afbouwen.. tot je naar een tijdje nog maar heel weinig nodig hebt.

hoop dat je er wat aan hebt veel succes joycje

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:32

Maak heel veel overgangen van stap naar halthouden en van draf naar halthouden. Zorg ervoor dat de tussen pozen steeds iets langer worden. Dus eerst 1 sec stil staan, dan 5 enzovoort. Zelf diep zitten en je zwaar maken, en ontspannen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 02:01

Mijn verzorgpaardje Domenic is ook al niet zo'n stilstaand typetje (bij Frank vast weer wel, de etter Knipoog )
Wat bij mij heel erg hielp was bij het halthouden vaak ook even 3 stapjes achterwaarts te gaan, om vervolgens weer even stil te staan voordat je verder gaat. Volgens mij leert het paard dan dat na halthouden 2 verschillende bewegingen kunnen komen, en zal hij dus eerder de neiging hebben te wachten op jouw opdracht dan uitzichzelf de volgende logische beweiging (weglopen) doen.

Het is nogal laat, dus als dit compleet onzinnig klinkt hoor ik het morgen wel Lachen Gaaaap

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:21

Citaat:

Mijn verzorgpaardje Domenic is ook al niet zo'n stilstaand typetje (bij Frank vast weer wel, de etter Knipoog )







Nou inderdaad, ik heb daar helemaal geen last van met Dom. Maar ach. Je kunt het, of je kunt het niet he!


Grtjs Frank!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:15

Citaat:
Nou inderdaad, ik heb daar helemaal geen last van met Dom. Maar ach. Je kunt het, of je kunt het niet he!


Zo zie je maar weer, zelfs de eigenaar is een etter! Knipoog Tong uitsteken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: batje op 2001-11-27 17:15 ]</font>

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:31

Citaat:
Op 2001-11-23 16:53, schreef CC - LOVER:
wees tevreden áls ie stilstaat, dan goed belonen en weer vooruit stappen


Pas belonen NA het vooruit stappen, want dan leer je het paard echt te reageren op jou been en pas vooruit te gaan als jij dat wilt.

Ik heb dit probleem ook met Wenga, maar het gaat steeds beter! Gewoon langzaam opbouwen, dan kom je er wel!
Veel suc6

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marije op 2001-11-28 09:31 ]</font>

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 18:08

dank jullie wel voor de adviezen.
xxx

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:00

Stilstaan moet leuk zijn, dus als je hem lekker hebt laten werken ff gaan stilstaan. Hji ziet dat dus dan als een beloning. Ga zowiets dan ook pas aan het einde van de training oefenen zodat hij het met iets leuks gaat associeren omdat hij dan graag stil WIL staan.

Greetzz Elise Party!!