Springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 19:38

Wanneer kan ik beginnen met Dani te leren springen en hoe pak ik dat aan?

Oke hij is nu 3,5 nog te jong, dat weet ik. Ben wel van plan om een keer een hindernis op te bouwen en hem kennis te laten maken met dat 'ding' maar hoe ga ik dat verder aanpakken? en vanaf welke leeftijd kan hij vrij springen?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:02

Vrijspringen mag nu wel! Wanneer je zelf wilt gaan springen moet je goed bekijken. Eerst moet hij een goed evenwicht enzo hebben. Je kan best eens een keer en kruisje proberen. Als hij zo'n half jaar tot een jaar onder het zadel is, kan je wel meer met hem gaan springen. Succes met hem! Party!!

Maddy

Berichten: 9
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda (N-B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:57

Hoi, je kan het beste beginnen met balkjes lopen.
Zo leer je paard/pony om in evenwicht te blijven.
En ook leert hij een ruiter te dragen terwel hij moet springen.
Ik wens je veel succes ermee! Pling

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 22:01

Oké, als we zo ver zijn met longeren, als hij dat al goed snapt, zal ik hem wel eens balkjes laten lopen en daarna een heel laag kruisje neerzetten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:17

Ik ben eigenlijk met springen begonnen toen Paddy 4 was. Voor die tijd leek het me nog niet zo goed voor haar benen en pezen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:32

ailin is nu 3,5 en eens per maand doen we los een klein sprongetje sinds ik haar heb doe ik dat (toen was ze bijna 3). niet echt hoog maar ze springt gewoon erg debiel en ik lig de helft van de tijd gewoon dubbel. ook laat ik haar vaak uit de draf springen zodat ze echt de beentjes op moet tillen en t niet een ecte sprong wordt maar een verhoogde cavaletti.
balkjes lopen doen we wat vaker maar dat vind ze niet super leuk. maar t is wel ontzettend goed want t is een echte tinker dus kijkt ze niet waar ze der poten neerzet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 13:07

Ik heb gister Dani losgelaten en eerst 2 hindernis palen neer gezet. Toen ben ik een paar keer daar tussendoor gelopen met hem aan de hand, was niet echt eng. Toen een balkje op de grond gelegt en daar liep hij in stap over heen, toen in draf. En toen hebben we de hindernis steeds hoger gezet, tot ongeveer 30 cm ofzo. Hij heeft de hele tijd vanuit de draf gesprongen, en hij deed het best goed. Lovers

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:41

ik ben begonnen met springen toen mijn paard 3 en half was. Natuurlijk eerst balkjes lopen enzo, maar eerlijk gezegd ging het allemaal redelijk gemakkelijk en hij was net 4, toen we voor de eerste keer startten (één balkje hoera Haha! )

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:20

ik zou hem eerst aan de longe overw at balkjes laten lopen en dan een hindernis op z'n kant leggen en dan op de kruizen (tenzij jullie kruizen hebben) balkjes leggen, die liggen dan op 20cm. hoogte ofsu.
Dan kun je hem later gewoon emt de hindernis aan de hand of vrij latens pringen.

Zelf doe ik emt Jellie wel es:
Hindernis van 50 cm. ofsu (verschilt) en dan aan het halster vast en dan dr naast lopen en er op een goed tempo op af rennen en dan emot zij springen en ik laat dr los voor de hindernis.

-Maaike-

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:16

ik zou niet te vroeg beginnen met (onder de man) springen dat is niet goed voor der benen Koe Lachen