Gevolgen van 'opgeven' dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 07:38

het probleem is dat de dingen die jij noemt (impuls, buiging, nageeflijkheid) nou juist noodzakelijk zijn om alle andere varianten van paardrijden behalve dressuur te kunnen uitoefenen. Je kunt IMO best stoppen met dressuurwedstrijden (dat is maar een plaatrje dat je moet laten zien) maar de dressuurmatige training is wel nodig, als je tenminste verder wil komen dan een B of L parcoursje rondcrossen (endurance weet ik te weinig van). In het M moet je toch echt goed kunnen schakelen (en hier in de buurt in het B en L ook al aardig) en moet je controle echt voor elkaar zijn. Dus je lost je probleem niet echt op, en ik snap heel goed dat dit frustrerend is, maar het is een korte termijn oplosing. Bovendien zou ik het persoonlijk niet willen accepteren dat mijn paard dicteert of hij er toevallig zin in heeft die dag. Dan vindt hij springen nu misschien nog leuk, maar straks in het M ook niet meer en wat ga je dan doen?

Wat zegt je instructie ervan? En zit er vooruitgang in? Overigens niet kwaad bedoeld maar ik kan me van je berichtjes met Bolivia (lang geleden) wel herinneren dat je zelf nog niet zoveel ervaring hebt. Misschien kunnen jullie samen nog veel leren. Heeft je instructeur (m/v) er wel eens opgezeten en krijgt die het voor elkaar? Dan zou je kunnen overwegen om hem/haar Maddox eens in de week te laten rijden, zodat je het wat gemakkelijker krijgt.


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:13

je zou ook kunnen overwegen om een springinstructeur te zoeken voor je dressuurlessen. Die kan gerichter werk voor het springen doen, maar eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon doorbijten wordt. Ik ben nl bang dat je het kernprobleem (onvoldoende ervaring om hem aan het werk te zetten) niet anders weet op te lossen. Je kunt wel proberen om het dressuurwerk zo leuk mogelijk te maken. Overigens doelde ik er nog niet eens zozeer op dat het slecht is om te springen met een niet-nageeflijk paard, het lukt ook gewoon niet meer boven een bepaald niveau.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:32

Ik ken Henk niet, maar ik neem het van je aan. *LOL*

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:37

belachelijk, nee hoor. Hij rijdt al wel een paar jaar langer dan jij, hij heeft er zijn werk van gemaakt en jij niet. Maar ik zou idd toch eens wat andere instructie proberen, kennelijk komen jullie samen te weinig verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker