paard blijft traag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

paard blijft traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:41

Ik heb een 3 jarige en die is nou zo'n 3 maanden onder het zadel!
Maar hij blijft traag. Hij wordt wel sneller op het been, als ik mijn been aanleg gaat hij als het hem uitkomt wel vooruit. Als ik hem een harde rotschop verkoopt springt hij in een handgalopje aan. Die keer daarna wordt hij wel sneller, maar na 3 x een overgang te rijden is hij alweer even sloom. Waarom zou hij niet sneller worden?
Ik heb meer jonge paarden gereden die traag waren, maar na 7 weken onder het zadel te zijn werden ze sneller, maar deze wordt dus niet sneller? Inmiddels zou hij toch een bepaalde conditie moeten hebben opgebouwd?
Heeft iemand tips, of herken je dit?

Liefde voor het leven



jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 18:46

Hij krijgt 4 kg voer op een dag. 2x prestatiebrok en 2x haver. En ruim een half pak hooi op een dag. Ik denk dat ik op het moment nog maar 1 a 2 keer per week in de bak rijd. De rest van de dagen maak ik buitenritten. Hier is hij wel sneller, maar nu heeft hij iets nieuws verzonnen namelijk stil gaan staan voor iets engs en stil blijven staan en niet meer lopen. Tijdens die keren dat ik in de bak rijd, spring of draaf ik ook wel cavaletti's maar hij is zo traag dat dit ook niet altijd even fijn is. Ik rijd zo'n 4 a 5 keer in de week meestal 4 en dan dus 1 keer in de bak. Inprincipe is dit afwisselend programma? Ik ben niet alleen een dressuurmuts ofzo, hij doet echt veel dingen. Komt elke dag in de wei.. Ik weet het niet meer hoor!

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 22:20

Ik zou een jong paard geen 2 x in de week rijden, maar dat is mijn mening. Ik werk op een zadelmakmaak stal en die jonge beesten worden zeker 5 x in de week gereden oke, maar 20 minuutjes of misschien nog wel minder.
En zoveel rijdt ik ook, hooguit een half uur, alleen met de les driekwartier, maar anders ook een halfuur ofzoiets. Maar wel ongeveer 4 keer in de week.
En in de hulpen ben ik ook zeer consequent. En ik rijd veel overgangen, maar het heeft niet echt uitwerking.!

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 22:31

oh sorry, ik heb jouw bericht niet goed gelezen Twinklebel, je longeert hem ook nog, maar dan komt het bijna op hetzelfde neer, want ik rijd haar ook 2 x in de week op buitenrit en dan is ook lichte arbeid, veel stappen en stukjes draven en die buitenritten zijn ook niet langer als 25 minuten

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 09:18

Hij is niet van mij dus verkopen kan ik hem niet he!

Het paard loopt goed over zijn rug. En ik denk toch wel dat je na 3 maanden toch mag zeggen dat het paard inmiddels moet snappen dat been naar voren is! En hij snapt het soms ook wel, maar dan moet ik hem wel eerst een rotschop verkocht hebben want anders doet hij het niet.

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 09:25

Ik snap wat je bedoeld en zo doe ik het ook, maar het probleem is als je hem naar voren timmert dan zet hij even harder aan en vervolgens als je je been eraf houdt gaat hij gewoon weer over in draf en als het aan hem ligt vervolgens in stap.

Liefde voor het leven


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 7 bezoekers