In galop achter wegzakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

In galop achter wegzakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 10:18

Als ik op een recht stuk buiten in de linkergalop galoppeer op Rachel, dan zit dit heel oncomfortabel. Het lijkt net of ze links van achter een beetje wegzakt. Het gaat vooral om lange stukken. De eerste paar meter dan voelt het verschrikkelijk rot aan, ik probeer recht te blijven zitten, en met mijn linkerbeen wat recht te stellen en achter wat actiever te krijgen zodat ze dat been ook gaat dragen, dan gaat het een aantal meter weer lekker. Maar daarna vervalt ze gewoon weer in die aparte galop.
Ze vind dit gewoon erg lastig en ik denk dat dit een gewoon is geworden voor haar.

Weet iemand goede oefeningen om haar beide benen gelijkmatig te leren dragen in deze galop?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 11:11

Zou je echt denken? Misschien heb ik wegzakken wel niet helemaal goed omschreven denk ik zo. Het is geen kreupelheid of echt wegzakken in een gewricht of iets dergelijks. Als iemand achter haar staat dan is haar linkerkonthelft een paar cm lager dan de rechterhelft wanneer ze in de linkergalop zit.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 11:57

Ze is verder helemaal nagekeken tot de rug aan toe.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 18:51

vannie schreef:
ik denk dat het in het rijden zit.
de achterhand van je paard is niet genoeg ontwikkelt.
dat is ook heel erg goed te zien op je profiel waar een foto van haar staat .
ze heeft een puntkont. dat wil zeggen dat de achterhand dus niet sterk genoeg is .
in draf gaat het allemaal wel maar in galop word het allemaal wat te zwaar .
in galop moeten ze er vanachter meer ondertreden. daar heeft ze dan moete mee en dan voelt het net of ze weg zakt.
ik heb ook een tijdje de quater van mijn zus dressuur matig gereden want die had her ook een beetje last van, en zij had niet genoeg tijd om hem te rijden.
ik zou zeggen dat er verder niks ernstigs aan de hand is het komt wel vaker voor en al helemaal als je op de westernmanier rijd.quaters hebben van nature al meer de achterhand d'r onder dus in het rijden geven ze daar minder aandacht aan . ps dat hebben ze niet allemaal trouwens. OK dan!
als je nog vragen hebt ik hoor het graag


Ja, in de bak merk je dat niet zo heel erg, maar met lange stukken heeft ze moeite mee.
Vandaag heb ik gemerkt dat als ik haar van te voren goed recht in stel dat het stukken beter gaat. En dan lekker vrij van voor en lekker voorwaarts op eigen benen laten lopen.

Ik heb haar ook nog maar een jaartje en ze is in totaal 1,5 jaar onder het zadel nu.
De galop is nog steeds een zwak punt. Ze heeft dan echt moeite om zich recht te richten, en omdat de galop nog niet echt soepeltjes gaat (ze is erg enthousiast) is het ook lastig om het te corrigeren.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers