Mijn hak schiet omhoog met rijden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Mijn hak schiet omhoog met rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 12:25

Ik heb hele smalle enkeltjes en laatst nieuwe laarzen gekocht. Die van Aigle met extra bovenstuk. Gister dus voor het eerst mee gereden. Alleen na een tijdje zit mijn hak in de hiel van de laars. En is helemaal geen prettig gevoel? Hoe kan ik dit voorkomen?

Dikke sokken aan?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:28

Sporen omdoen, dan ben je er vanaf.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:33

Ja, sokken of sporen lijkt me ook het beste. Succes ermee!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:36

Volgens mij past je laars niet echt goed? Waarschijnlijk kun je ze niet meer ruilen oid he? Misschien laten versmallen? En anders dikke wollen sokken, alleen is dat in de zomer niet zo'n pretje, lijkt mij.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:54

Heb je geen problemen voorheen gehad? Is het nl niet zo dat je je hakken optrek, misschien zijn de zolen van je laarzen wat dunner dan de schoenen/laarzen die je voorheen droeg en zijn je beugels wat 'langer' waardoor je misschien steun zoekt en hierdoor een beetje je benen optrek, waardoor je dus ook je hakken optrek en deze omhoog in je laarzen trek

Ik heb nl hetzelfde meegemaakt, het is ook maar een gooi hoor, misschien is dit helemaal niet zo bij jou. maar wie weet.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 20:29

Hiervoor had ik schoenen met chaps maar als ik strakjes de wedstrijden in ga moet ik nl weer laarzen aan. De optie is om een laars te laten maken naar m'n voet maar dat is vreselijk duur!

En sporen..... ben nu jonge paarden aan het rijden dus ik weet niet of het zo geschikt is!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:30

nee dat lijkt mij ook geen optie bij jonge paarden helammal niet ik denk dikke sokken aan doen lijkt mij de beste oplossing

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:07

Er zijn speciale in-leg hakjes in de winkel te koop voor dit soort dingen. Dus als je ze inderdaad niet meer ruilen kan is dat mischien een optie. Gewoon even vragen aan een van de verkoopsters die kunnen je vast wel helpen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 03:18

Sporen lijkt mij zeker geen goede optie. Je probleem heeft denk ik meer te amken met het feit dat je je paard voorwaarts laat gaan op je hakken. Probeer je been zo ver mogelijk naar beneden te houden en drijf danmet je kuit. Je kan dan ook veel beter inwerken omdat je als je met je hakken rijdt altijd iets naar voren gaat(of in ieder geval je verandert je druk in het zadel) En elke verandering betekent een balans aanpassing voor je paard. Misschien kan het ook helpen als je je beugels wat langer doet, mits je je natuurlijk prettig voelt daarbij want dat si erg belangrijk.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:02

Sjuimpje schreef:
Sporen omdoen, dan ben je er vanaf.

Bij mij werkt dit volledig niet. Ik heb laarzen van aigle die een tikkeltje te groot zijn, en die doe ik enkel op wedstrijden aan(en de week ervoor om gewoon te worden). Die week ervoor zat mijn hiel boven de "voet" van de laars, echt vreselijk! En ik rijd 95% van de tijd met sporen...

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:56

ik heb dit probleem ook...
ik rijd nu al met twee paar sokken, heb er ook zo'n inleg hakje in liggen het helpt allemaal wel een beetje maar mijn hak komt nog steeds naar boven..
sporen helpen ook niet
weet ook niet hoe je dit op moet lossen maar het is zwaar irri

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:14

Idd dikke sokken aantrekken, ik ken het probleem ook hoor. Toen ik nog Aigle laarzen had, had ik hetzelfde probleem, ik droeg totaal 2 paar dikke sportsokken. Geen pretje. Nu met mn leren laarzen heb ik nergens last van. En sporen helpen idd ook niet dus lekker niet doen hoor, aangezien je ook met jonge paarden bezig bent.

Succes met je aankomende wedstrijden Haha!

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 09:41

dikke sokken zou ik ook doen en sporen omdoen werkt echt niet. misschien moet je eens terug gaan naar de winkel waar je ze hebt gekocht dan kunnen hun er naar kijken misschien moet je wel een maatjes kleiner.
want zo rijden is idd geen pretje!

suc6 OK dan!