druk tijdens de buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:59

hoi ik heb ook een arabiertje, ik heb hem nog niet zo lang, vanaf juni dit jaar, dus ongeveer half jaartje, nou de allereerste keer was hij super braaf, toen vondt hij sommige dingen nog wel eng omdat het de eerste keer was en omdat hij de weg nog niet kende enzo..maar hij weet nu waar we de 1e keer gingen galoperen, en nu gaat hij elke keer ervoor al galoperen dus dan weet hij gewoon waar we de 1e keer gingen galopperen, dat heeft dus ook effecten.. Zijn vorige eigenaar reed alleen buiten met een stang, dus tjah dan was hij makkelijk te houden.. Ik ken mijn paard nu een stuk beter en ik weet wat ik moet doen als hij er vandoor gaat of als hij wil gaan galoperen. Ik ben 1 keer alleen wezen uitstappen in de polder en toen schoot hij er ook plotseling vandoor en kreeg ik hem helemaal niet meer terug, zelfs niet met mijn zit of met de teugels. Ik wist niet meer wat ik moest doen want ik was als de dood dat hij zou vallen of uitglijden of wat dan ook. Dus ik ben gewoon rustig blijven zitten, niet in de verlichte zit gaan zitten ofzo en toen gekalmeerd met mijn stem, toen ging hij rustiger galoperen en had ik weer controle over hem. Dat was de laatste keer dat we samen de polder in waren geweest want toen werd het herfst enzo dus volgende zomer ken ik hem nog beter. Maar ik denk dat het niet helpt qua vertrouwen om met een hulpteugel of scherper bit de polder in te gaan want dan wordt hij aleen maar bang en/of opgefokt.Zo denk ik erover, daarom ga ik ook nooit zo de polder in maar gewoon normaal trensje enzo maar ik doe wel altijd beenbescherming om voor het geval dat... Suc6 met je paard.!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lielle en 38 bezoekers