benen stil houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:20

weet iemand een paar tips om in galop je benen goed stil te houden
wat ik ook probeer dat lukt me dus echt niet.
en ik probeer echt me hakken uit te drukken
maar druk ik ze goed uit dat vliegen zowat mijn voeten uit de beugels.
Boos! Schijnheilig
gr

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:28

Misschien kan je hulp aan je instructrice vragen als je die hebt?!
Ja goed je benen aansluiten heb ik altijd geleerd... Verder zou ik het eigenlijk niet weten

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:30

mijn instructrice zegt ook ben lang maken mar als ik dat doen dan voepen mijn benen eruit.
heeft het ook zin om een tijd zonder beuegels te galoperen?
gr

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:32

Ja dat zou je eens kunnen proberen, je kan altijd zien of het wat opleverd. Zo niet dan gewoon weer met beugels gaan rijden!
Maar met draven / doorzetten heb je er geen last van?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:34

zorg er ook voor dat het vlees wat bovenin je binnenbenen zit, een beetje naar achteren geschoven wordt, dan gaan je benen vanzelf rechter liggen en dus ook stiller liggen.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:36

nee met draf en doorzitten heb ik er geen last meer van
dat vind ik nou zo raar veder zegt degene die mij les geeft dat ik mooi zit en zo dus ik baal echt zo van die galop dat het mij gewoon niet lukt.
kan het ook helpen als je het paard in galop wat laat verzamelen?
gr

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:19

Wat ik heb moeten doen om op mn kont te blijven zitten in de galop was.Galop, dan je ene hand op je achterhoofd/cap.Andere hand heb je de teugel en die moet je ook in de lucht houden, strekken omhoog.En het is wel handig als er iemand langs de kantlijn staat om aanwijzingen te geven.Ik zat eindelijk een beetje normaal, na in totaal 3 weken, elke dag minstens 3 paarden te rijden, en elke keer die galop oefenen.Van mn kont was niet veel meer over Schijnheilig

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:19

Wat ik heb moeten doen om op mn kont te blijven zitten in de galop was.Galop, dan je ene hand op je achterhoofd/cap.Andere hand heb je de teugel en die moet je ook in de lucht houden, strekken omhoog.En het is wel handig als er iemand langs de kantlijn staat om aanwijzingen te geven.Ik zat eindelijk een beetje normaal, na in totaal 3 weken, elke dag minstens 3 paarden te rijden, en elke keer die galop oefenen.Van mn kont was niet veel meer over Schijnheilig

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:32

Waarscheinlijk ga je achter op je kont zitten in galop. Dus laat je benen in de galop naar achteren glijden. Dus meer onder je. Als je lichaam in evenwicht is. Zijn je benen ook stil. En niet je dijbeen onder je been vandaan trekken. Zo bouw je spanning op in je heup en knieƩn. En je onderbenen gaan naar buiten.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:26

ik heb dat heel erg in draf, mijn benen zwabberen vreselijk, hoe ik ook probeer om ze stil te houden. uiteindelijk heb ik een vetertje vastgemaakt aan de stootteugel en onderaan de riem van de stijgbeugel. Nu kunnen mijn beugels niet veel meer bewegen. Eerst moest ik er heel erg aanwennen, kreeg pijn in mijn knieen, maar nu niet meer. Ik zit nu mooi stil en mijn paard is veel beter gaan lopen. Laatst was het vetertje geknapt en ik kreeg hem maar niet goed in een verzamelde galop; zat ik weer veel te veel met mijn benen te zwabberen. Toen ik ze stilhield ging het meteen weer goed. Alleen als ik buiten ga rijden haal ik het touwtje eraf, vind ik prettiger.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:27

sorry, foutje, vetertje zit niet vast aan de stootteugel, hoe kom ik daar nou bij, die heb ik niet eens, ik bedoel de singelstoot !

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:26

Ik had het ook met een vzh zadel maar met een dressuurzadel heb ik nergens last van!

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:04

Ik heb mijn beugels ook ooit vastgemaakt want voorheen had ik dit probleem ook, ik vond het doodeng om zo te rijden, dus gauw maar weer losgemaakt (mijn jonge paarden bokten ook wel eens en dan heb je geen kans meer om wat mee te gaan)
Wat het 'stomme' resultaat was, waarom ik dit probleem had?
Mijn zadel was te groot voor me, ik kon geen steun vinden naar de wrong toe.(deze lag te 'ver' van mijn been vandaan.) Nu heb ik een zadel waar mijn been meer tegen de wrong aan kan 'houden' en zit ik superstil met mijn benen.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:09

fjordenfan schreef:
sorry, foutje, vetertje zit niet vast aan de stootteugel, hoe kom ik daar nou bij, die heb ik niet eens, ik bedoel de singelstoot !


En wat als je er nu afvalt? Verward

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:17

Loontjuh"]
[quote="fjordenfan schreef:
sorry, foutje, vetertje zit niet vast aan de stootteugel, hoe kom ik daar nou bij, die heb ik niet eens, ik bedoel de singelstoot !


En wat als je er nu afvalt? Verward
[/quote]

DAn heb je een probleem! haha

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:14

als ik erafval ? dan is het Bham en lig ik op de grond

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:35

Vaak komt het probleem uit je eigen rug. Je zet je eigen lenden te vast en gaat dan een beetje duwen.Door zelf niet te veel achterover te gaan zitten(dus met een strakke rug) en je onder-rug(lees wel onder-rug) IETS bol te maken kan je beter mee zitten en kan je je benen laten afhangen.Wat betreft de instructie..............zitten blijven is ook goed advies.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:13

Loontjuh"]
[quote="fjordenfan schreef:
sorry, foutje, vetertje zit niet vast aan de stootteugel, hoe kom ik daar nou bij, die heb ik niet eens, ik bedoel de singelstoot !


En wat als je er nu afvalt? Verward
[/quote]

K doe dit de laatste tijd ook vaak, omdat k me benen niet stil kan houden en t helpt wel!

Als je val dan leg ie! Maar dat heb nix met die touwtjes te maken. Je kan nog steeds heel makkelijk met je voeten uit de beugels als je val. Dat maakt dus niet uit!