Correct achterwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:20

Ik gebruik dat ook heel vaak. En dan hoeft het geen balken te zijn. Maar een nauwe doorgang is al goed.
Met die balk doe ik het niet. Ik vraag hem echt op mijn lichaam dan naar achteren. Allebij mijn paarden kan ik in de achterwaats zetten door er aan te denken. En dan zeer ligt naar voren te helen en mijn benen ligt aan te leggen.

Marijn, ga niet de hele bak achteruit. Dit is ten eersten een te grote opgaaf voor je paard. Daarbij zal hij de oefening als iets onplezierigs zien. En dus niet achteruit willen.

Zoek een nauwe doorgang. En sta zelf voor hem. Door heel duidelijk terug of back maak niet uit te zeggen. En je loopt dan direct naar voren, om hem dus met je lichaam achteruit te zetten. 1 stapje belonen, en dan overnieuw. Doet hij het 3 keer goed. Stop er dan mee. En bouw dit dan langzaam aan op.

En maak er geen moeten van. Blij rustig door vragen. Komt hij echt niet. Zoek dan een situatie waar hij wel goed naar achteren gaat.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.



josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:57

Het kan ook zijn dat je paard nog niet sterk genoeg is in zijn achterhand. Het kost heel wat kracht om goed achterwaarts te gaan met een goed onder gebrachten achterhand. Omdat ze het aan de hand wel doet, maar onder het zadel omhoog gaat met zijn hals.

Laat iemand anders er op zitten, of jij. En laat dan die ander je paard naar achteren zetten. Gaat dit goed. Pak dat zelf de hulp er bij die je in gedachten had. Gaat dat goed, probeer het dan zonder helper.

Dus gewoon de oefening in stukjes hakken.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers