Discussie wedstrijd niveau of niveau van rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:33

Marja beschreef hoe sommigen op haar vereniging gewoon alleen respect tonen voor mensen die 'al M of Z gereden hebben', en ik ken inderdaad ook zulke mensen.
Dan is het ook echt belachelijk om je paard naar de Z te rijden, alleen maar omdat je anders niet gerespecteerd wordt in de vereniging. Niet te geloven toch?
Zo is mijn instructeur een goede springruiter, en velen respecteren hem om zijn ervaring en goede rijkunst.
Maar toen kwam Dorientje met een boeren-verzorgpaard bij de vereniging rijden... en ze zei gewoon tegen de instructeur dingen als "Ondanks alles houden we toch nog van je.."
En toen hij een keer zei geen zin te hebben in dressuur, liever springen...: "Je moet een schop hebben onder die luie reet van je! Aan het werk, je wilt toch dat wij leren rijden? Ik wil waar voor m'n geld hoor!"
Tja en toen had je de andere leden moeten zien kijken... dat ze dat zomaar durfde te zeggen tegen hem? Hij geeft goed les, springinstructeurs zijn maar dun gezaaid in deze omgeving, doe in godsnaam een beetje aardig tegen hem...
Toch heeft het vruchten afgeworpen. De sfeer is nu niet meer zo van "respect naar hoe goed je rijdt", maar meer naar hoe je je paard behandeld, wat je karakter is, normen en waarden.
Hoewel, enkele personen...
Vraagt het ene meisje aan het andere meisje:
Goh, heb jij nog nooit gestart? Oh onderlinge? Nee, ik zoek een bijrijdster die wedstrijdervaring heeft. Die heeft gestart.
Nou de meesten die hebben gestart ooit, die hebben zelf al een paard, en hoeven niet zo nodig bij te rijden, geen noodzaak vaak.
Degenen die geen een bijrijdpaard kunnen vinden, zullen ook nooit kunnen starten, en dus... vicieuze circel?
Tenminste, in het geval van dit meisje die een bijrijdpaard zocht...
Ik heb wat dat betreft ontzettend veel geluk gehad met mijn vorige verzorgpaard, waar ik twee keer mee kon starten voor de MKZ begon. Daarna was ik hem kwijt Frusty , maar ik heb toch veel geleerd!
Feit blijft dat het wedstrijdniveau toch belangrijk is wil je een beetje gerespecteerd worden. Vooral op een wedstrijd, je wordt aan iemand voorgesteld, meteen die vraag "Moest je starten vandaag?"
Ze willen altijd weten welk niveau. }>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers