Discussie wedstrijd niveau of niveau van rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:26

Precies Desiree, en daarom krijg ik thuis les op L-niveau: om in elk geval een fatsoenlijke B-proef te kunnen laten zien. In een grijs verleden heb ik ook L1 gereden met mijn pony en toen kreeg ik op L2-niveau les. Maar om te zeggen dat ik momenteel op L-niveau rijd? Nee, daarvoor heb ik te lang geen les gehad. Ben dus nog 'gewoon' een B-ruiter die haar best doet, in ieder geval haar best om plezier te hebben (en te houden) in het paardrijden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:19

De manier waarop Sonja het verwoordt komt heel dicht in de buurt van hoe ik het zie. Ik bedacht net dat ik ooit op Bokt had neergezet dat ik het liefst mijn paard naar een ontspannen toestand toe rij (dat was in http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 8&forum=7, bij de vraag 'Wat doe je het liefste als je rijdt?'). En of dat nou in de bak is of buiten, dat maakt niet uit, en daar heeft wedstrijdniveau dus ook weinig mee te maken. Of ik nou een ontspannen arbeidsdraf rijd (B-niveau) of een ontspannen schouderbinnenwaarts (hey, krijg ik dus toch les op M-niveau! Haha! ), dat maakt me niet uit: mijn doel is die ontspanning en van daaruit wil ik verder werken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 00:08

Naar mijn idee wordt de Z door de meeste mensen beschouwd als het 'plafond' van de basis. En geef ze eens ongelijk: zoveel mensen zijn er niet die daarna 'het echte werk' in gaan, ZZ-licht en alles wat daarna komt. Bij velen houdt het op bij Z, men rijdt daar in door of men begint opnieuw met een ander paard. Z is the limit and that's it.

Ik heb zelf nooit Z gereden, heb ook de ambitie daartoe niet. Voor mensen die nooit Z hebben gereden maar dat wel zouden willen, is dat een bepaald doel waar ze naar streven. Mensen die al wel Z hebben gereden hebben vaak het gevoel van 'is dit nou waar ze zo'n heisa van maken?'.

Zo'n gedachtengang is toch logisch? Je streeft toch altijd naar een bepaald doel, en als je er bent ga je toch niet op je lauweren rusten, maar wil je nog hoger, of eens een heel andere richting op? Als het goed is doe je er toch ook je best voor om je werk leuk en uitdagend te houden, en je relatie? Dan kijk je idd uit naar een bepaald doel, en als je daar bent stel je jezelf weer een ander doel.

Ik vind het dan ook vrij logisch dat mensen die graag Z willen worden dat zien als een mijlpaal, maar andersom kan ik me ook voorstellen dat mensen die ooit al eens Z hebben gereden dat niet eens meer o bijzonder vinden. Maar om nou als ruiters onderling tegen elkaar op te kijken of op elkaar neer te kijken omdat de een de Z heeft bereikt en de ander niet... Neuh, dat gaat er bij mij niet in. Er is nog wel meer in het leven dan die heilige Z... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers