schuimen op bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 10:14

ja hoor, doosje Bren heeft het weer, ze twijfelt weer eens ergens aan....

pff, ik word soms moe van mezelf, geef maar een gil als jullie het ook worden hoor!

Eigenlijk had ik hier altijd wel een mening over, maar begin nu dus toch te wijfelen.
Ik dacht altijd dat het schuimen op het bit niet zo heel veel zei over het nageeflijkf zijn van een paard cq het aannemen van het bit. Waarom? omdat ik aarden ken die heel erg schuimen, maar totaal niet nageeflijk zijn en ik paarden ken die super lekker te rijden zijn, maar nagenoeg niet schuimen!

Waarom dan nu twijfel?
nou, het volgende: Tender is dus 1 van die paarden die heerlijk te rijden is maar niet schuimt, het is alleen zo dat ik sinds ik mijn nieuwe instructrice heb (2,5 week), ik moet proberen om met iets meer aanleuning te rijden, maw: ik moet iets meer contact nemen, (maar vooral van Tender vragen) ipv Tender steeds helemaal "los" te laten als hij nageeft.

Kan het nu zo zijn dat Tender gewoonweg niet schuimt omdat die goede aanleunigner nooit geweest is?

Of vinden jullie net als ik dat het gewoon verschilt per paard???????????????????

Verward Verward Verward Verward Frusty



Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 14:52

ja, dat van die bitten dat weet is Pris, heb ook wel eens zitten denken aan zo'n bit, maar aan de andere kant: waarom?
ik heb nu een "gewoon" RVS bitje (gratis gekregen van Jasmijn Lovers ), en Tender loopt daar perfect op, dus waarom een ander bit, (enkel voor het schuimen?)?

Ik geef Tender vaak een brokje voor het rijden (waarom? omdat het een eikel is met het aannemen van het bitje, behalve als ik iets eetbaars bij de hand heb, grinnik! dan vliegt 'ie zo hard op het bit af, dat ik alle leren onderdelen aan de kant moet houden, hihihihihihi) en merk wel dat hij dan meer schuimt dan wanneer ik hem niets geef. Mar alshet schuimen al enige betekenis zou hebben, dan zou ik graag willen dat hij schuimt vanwege het goed gereden zijn uiteraard, en niet zo zeer vanwege het lekkers of het soort bit.

Maar uiteraard bedankt voor je reactie, ik begin zo langzamerhand wel een beeld te krijgen.....

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 13:11

thnx guys!!!

ik ga idd gewoon lekker door met rijden, en als 'ie schuimt is het leuk, als ;ie niet schuimt, maar hij loopt wel gewoon lekker, dan is het mij om het even, net zo leuk!!

Wellicht dat ik uit nieuwsgierigheid ook nog wel een een argentaan of aurigan bitje wil proberen ipv mijn dubbel-gebroken rvs'je, maar voorlopig loopt 'ie goed op dit bit, dus zie ik (nog) geen reden om het te vervangen!

Nogmaals bedankt altesaam, ik ben weer helemaal gerustgesteld!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi en 49 bezoekers