Reactie op been.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Reactie op been.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 19:59

Ik heb een probleempje met het rijden van mijn pony, ik zit scheef en hij houd rechts van. Een probleem waar we al aan werken.
Maar hij reageert nogal slecht op mijn rechterbeen. Hem daarvoor een harde schop geven heeft geen zin reageert hij gewoon niet op. En ik kan mijn zweep niet in mn rechterhand houden, want dan ga ik die helemaal vast zetten. Met zweep erbij reageert hij trouwens uitstekend tot ik hem weer in mn andere hand neem.
Heeft iemand nog tips hoe ik hem beter aan mn rechterbeen kan krijgen, of de zweep normaal vasthouden?

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:34

Les nemen is denk ik de beste oplossing. En misschien minder denken wat hij misschien wel zou doen (helpt bij mij)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 20:56

Ik heb al les, alleen dan rijdt ik met een spoortje en dan gaat het wel goed. Zonder les rij ik liever niet met spoor

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:58

Lieke schreef:
Ik heb al les, alleen dan rijdt ik met een spoortje en dan gaat het wel goed. Zonder les rij ik liever niet met spoor


Waarom niet? Als het goed gaat en hij (en jij) dan niet vasthouden zou ik daar juist mee doorgaan. Met een spoortje is niets mis hoor. Als je maar niet gaat lopen prikken.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:00

kijk dat je niet zonder slof wilt rijden onder begeleiding oke kan ik me nog iets bij indenken,maar wat is er nu zo erg aan sporen?
daar kun je gewoon mee rijden hoor,ik snap niet wat sommige mensen er zo erg aan vinden?
gewoon lekker ermee rijden.

mijn paard wilt soms op een volte ofzo ook welles omvallen en reageerd ze niet op mijn binnenbeen,kan ik haar ook ff prikken en is het meteen opgelost.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:01

Toch je zweep in je hand houden, en gewoon blijven oefenen. Misschien wat extra lessen nemen.

En als je normaal zonder sporen rijdt zou ik dat in de les ook doen, of altijd sporen om. Want als hij met sporen wel goed loopt kan jou instructrice jou niet verder helpen met het probleem.....

succes OK dan!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:51

nee nee nee,
nooit met sporen bijzet, slof of wat dan ook gaan rijden als je zelf fout bent/zit. het klinkt hard, maar het is de waarheid. Je zegt zelf al dat je scheef zit. Hoe zit je scheef, en waarom zit je scheef. Wanneer je dit weet, ga je met lange teugel rijden en proberen om recht te zitten, blijf van die teugels af! concentreer alleen op het rechtzitten. Daarna ga je kijken, waarom pak ik die teugels vast? Je pony houd rechts vast, omdat als ie los laat jij uhm zeer doet. ga maar rechtsom op de hoefslag rijden en doe je binnenhand in dit geval rechts dus naar voren. zodra je de teugel weer strakker neemt, dan geef je jezelf maar een klap met de zweep ofzoow, maar blijf eraf! nog een kleine tip als je die teugel toch blijft vastpakken (douw er een punaise door, dan leer je het wel af) als jij een goede zit en teugelvoering hebt, kan je aan je pony gaan werken, en waarschijnlijk is dat hele probleem van je been dan al verdwenen.
klinkt allemaal alsof ik je een dierenbeul vind.. maar in tegendeel, ik laat je de bittere waarheid zien, en daardoor bekeren mensen vaak heel snel.
Eerst de fout bij jezelf weg, en daarna aan je pony werken