Discussie wedstrijd niveau of niveau van rijden...

Moderators: Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:47

Nu pas de tijd dit alles te lezen Knipoog
Wat ik nog even wil toeveogen is;
Rijden op wedstrijd is een vak apart, waar ook je wedstrijdniveau dus vanaf hangt.
Een ruiter die thuis niet bepaald vriendelijk rijdt, maar wel heel handig de proefjes doorstuurt krijgt daar dus ook z'n puntjes.
Een jury kán daar niet het verschil zien met een eerlijke ruiter.
Verder is er ook veel verschil in jury's, echt uiteenlopende meningen over manieren van rijden/trainen etc., waar ook je puntjes weer vanaf hangen.

Het niveau van rijden heeft niks te maken met proefjes rijden, zoals al eerder opgemerkt. IMO gaat het om de mentaliteit; als je serieus bezig bent met de sport, iets wilt leren, iets wilt toevoegen voor jezelf en je paard en iets aan wilt nemen van mensen die er verstand van hebben. Dan gaat iemand beter rijden, en dat is toch het uiteindelijke doel?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 21:45

haha, haal de Z van de wolk af......tsja, het kan echt, als alles goed gaat rijd ik ook Z over een paar weekjes (als ik mijn paard weer weet te motiveren voor prestaties IN de wedstrijdring), en ik, nagenoeg talentloos, twee jaar geleden nog zonder enig ruitergevoel (dat kun je zelfs leren, dat geloofde ik nooit, maar nu voel ik dingen) met een lief paardje, maar geen zachtgekookt eitje, kan dat ook......maar wel met veel ambitie, doorzettingsvermogen en fanatisme en bovenal goede instructie. Je kunt een eind komen! (maar de Z zit nog steeds een beetje op die wolk hoor, bij mij, en ik hoop bij de Z op de wolk te gaan zitten..... Knipoog )

Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 15:49

Beetje, offtoipc, maar toch. Ik heb dat ook heel vaak Jasmijn, dat ik zoiets heb van waar halen ze die punten nou vandaan? Dit heb ik helemaal niet verdiend!
Vorig jaar eens met een pony een M2-proef gereden dat zo tegen het been liep, echt ik was kwaád.....1e met 168 punten, het laatste puntje gemist omdat ik de baan niet goed verliet, ik had zoiets van wat maakt het allemaal nog uit, winstpunt heb ik toch niet.......en zo heb ik dat vaker, maar ik rijd ook (nog) pony's, ik wil niet denigrerend doen maar het niveau is toch laag over het algemeen (hier in het noorden tenminste), dus als er dan iemand is die z'n beestje tenminste over de basis goed heeft, rijd je snel je punten.
Ik houd vol dat ik onwijs blij zal zijn áls ik dat puntje haal in het Z straks, echt onwijs, dan spring ik een gat in de lucht. Maarja, moet ik eerst nog weerens fatsoenlijk een baan doorkomen......

Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie